School Timetabling
Školní rozvrhování
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/58608Identifikátory
SIS: 115658
Kolekce
- Kvalifikační práce [10690]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Müller, Tomáš
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Teoretická informatika
Katedra / ústav / klinika
Katedra teoretické informatiky a matematické logiky
Datum obhajoby
10. 9. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
timetablingKlíčová slova (anglicky)
timetablingV práci se zabýváme těžkým rozvrhovacím problémem jedné české střední školy. V tomto problému je potřeba vyučovací hodiny rozvrhnout do učeben tak, aby byla respektována všemožná omezení, jako například učební plány a disponibilita učitelů. Studujeme existující přístupy, které se používají v problémech školního rozvrhování a ukazujeme, jak reprezentovat uvedený problém v existujícím systému pro školní rozvrhování. Dále pak představujeme softwarový prototyp, který řeší uvedený problém pomocí programování s omezujícími podmínkami. Rozebíráme také problémy související s představenou úlohou, například reprezentaci a konverzi dat. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The thesis deals with a hard real-life school timetabling problem of a Czech secondary school. In this problem, lessons are to be allocated to classrooms while respecting various constraints such as curricula and teacher availability. We study existing approaches used for school timetabling problems and we show how to represent introduced problem in existing school timetabling software. We then present a software prototype that solves introduced problem using constraint logic programming. Related problems, such as data representation and data conversion, are discussed. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)