Children and cheating: A field experiment with individuals and teams
Děti a podvádění: Experiment s jednotlivci a skupinami
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/58563Identifikátory
SIS: 125761
Kolekce
- Kvalifikační práce [17632]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Mlčoch, Lubomír
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Ekonomie
Katedra / ústav / klinika
Institut ekonomických studií
Datum obhajoby
11. 9. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Tato práce prezentuje experiment zkoumajíci schémata podvádění mezi stu- denty gymnázií. Studenti vyplnili nesouvisející dotazník, za který byli následně odměněni. Hodili kostkou a za příslušný počet na kostce dostali určitý počet sladkostí. Protože nebyli kontrolováni, mohli se rozhodnout, jaký počet nahlásí. Experiment obsahoval jednu úpravu pro jednotlivce a dvě pro skupiny. Analýza ukázala, že určitá část podváděla, ale často nevyužívala maximální možnost podvádění. Starší studenti podváděli více než mladší studenti a mladší studenti podváděli častěji ve skupinách. V neposlední řadě data ukázala vztah poctivosti ve skupinách na počtu sourozencu. Model udržování vlastního konceptu nejlépe vysvětluje zjištěné znaky podvádění z experimentu ze všech diskutovaných mod- elu. 1
This thesis presents a field experiment drawing interferences on the lying be- havioural patterns among grammar school students. Students were filling in non-related questionnaire for which they were rewarded. They rolled a dice and for a corresponding number on a dice they obtained a certain number of sweets. Students were not controlled therefore they could choose what num- ber to report. The experiment included one treatment for individuals and two treatments for groups. The analysis shows that a certain fraction of students cheated but they often did not exploit the possibility of cheating maximally. Older students cheated more in comparison with younger students and younger students deceived more in groups. Last but not least, dishonesty in groups may also hinge on the family background, namely on the number of siblings. The model of self-concept maintenance explains the cheating patterns observed in our experiment best among all discussed models. 1