DV8: Mužské tělo v žánru dance for camera
DV8: Male bodies in the dance for camera
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/58458Identifikátory
SIS: 125974
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Španihelová, Magda
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Filmová studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra filmových studií
Datum obhajoby
12. 9. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
DV8, Lloyd Newson, Fyzické divadlo, tanec, film, maskulinita, homosexualita, homofobie, feminita, pohledKlíčová slova (anglicky)
DV8, Lloyd Newson, physical theatre, dance, film, masculinity, homosexuality, homophobia, femininity, gazeTato bakalářská práce se zabývá obrazem mužského těla v žánru screen dance a zaměřuje se na několik pečlivě vybraných filmů, ve kterých je sledováno tělo jako symbol i vyjadřovací prvek. Zkoumaný materiál představuje filmová tvorba tanečního tělesa DV8 Physical Theatre (Strange fish /1892/, Enter Achilles /1896/, Dead Dreams of Monochrome Men /1989/). Zajímá mě způsob, jakým se k fenoménu maskulinity díla vztahují, jak ho zobrazují a estetizují, jak nabourávají či potvrzují představy o jeho (ne)naplnění. Ve své definici maskulinty čerpám z genderové a feministické teorie, jež je mi hlavním metodologickým východiskem. Díla také vsazuji do historického kontextu tanečního vývoje a hledám vlivy, které umožnily DV8 reprezentovat mužské tělo právě takovým způsobem, jakým to činí.
This bachelor thesis is occupied with the image of man body in the screen dance ganre and focuses on a few carefully chosen movies, in which the body is invastigated as a symbol and expressive element. All the researched movies (Strange fish /1892/, Enter Achilles /1896/, Dead Dreams of Monochrome Men /1989/) were created by DV8 Physical Theatre. I am interested in the way those movies relate to the phenomenon of masculinity, how they represent it and make it an aesthetic object, how they refuse or affirm the ideas of its fulfillment. I use the feminist and gender theories to define masculinity and as my primary methodological resource. I also put the movies in the historical context of the development of dance and trace influences that enabled DV8 Physical Theatre to represent the male body the way it does.