Marketingový plán fitness centra Alegría
The marketing plan for fitness centre Alegria
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/58381Identifiers
Study Information System: 125294
Collections
- Kvalifikační práce [8839]
Author
Advisor
Referee
Šíma, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
11. 9. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
služby, marketingový mix služeb, marketingový plán, strategie, SWOT analýza, konkurenceKeywords (English)
services, marketing mix of services, marketing plan, strategy, SWOT analysis, concurrencyNázev: Marketingový plán fitness centra Alegría. Cíle: Cílem bakalářské práce je vytvořit marketingový plán, který do budoucna poslouží jako reálný návod k zavedení nového fitness centra. A dále na základě provedeného výzkumu zjistit, jaké jsou základní potřeby návštěvníků fitness center a která z uvedených konkurencí představuje největší hrozbu. Metody: Pro získání primárních dat byla použita metoda písemného dotazování, která zkoumala základní potřeby zákazníků fitness center v Táboře. Analýza konkurence byla provedena pomocí scoring modelu a následně byla vyhodnocena jednotlivá kritéria. Výsledky: Výzkum pomocí písemného dotazování přinesl jednak odpovědi na to, kdy klienti navštěvují fitness centra nejčastěji, jaký způsob platby preferují a jak se do fitness center dopravují, ale také odpovědi na to, jakých služeb využívají nejvíce a z jakého důvodu fitness centra navštěvují. Analýza konkurence ukázala, že největší hrozbu pro Fitness centrum Alegría znamená Fitness Tábor, a to díky své dostupnosti, parkovacím možnostem a kvalitě vybavení. Následuje OK Fit Studio s velkým výběrem poskytovaných služeb. Klíčová slova: služby, marketingový mix služeb, marketingový plán, strategie, SWOT analýza, konkurence
ABSTARCT Title: The marketing plan for fitness centre Alegria. Objectives: The aim of this bachelor work is creating the marketing plan for the new fitness centre. It will also serve as a real plan for foundation of the fitness centre. The next aim is fading out via the research, which are the basic needs of fitness centre visitors and what could be the biggest threat of concurrency fitness centres. Methods: For getting the basic data was used the method of writing questionnaire, which found out the basic needs of fitness centre visitors in Tábor. The analysis of concurrency was carried out by scoring model and then the single criteria were evaluated. Results: The research via writing questionnaire answered these questions: When do the clients visit the fitness centre the most often, Which way of payment do they prefer, How do they come to the fitness centre, Which services do they use the most often, Why do they visit the fitness centre. The analysis of concurrency showed, that the biggest threat for fitness centre Alegria is The Fitness Tábor, thanks to its availability, car parking possibilities and the quality of equipment. The next on is OK Fit Studio with the big choice of offered services. Key words: services, marketing mix of services, marketing plan, strategy, SWOT analysis, concurrency