Teambuildingové programy v ČR
Teambuilding programs in CR
bachelor thesis (NOT DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/58346Identifiers
Study Information System: 126371
Collections
- Kvalifikační práce [8435]
Author
Advisor
Referee
Ruda, Tomáš
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
11. 9. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Fail
Keywords (Czech)
indoor aktivity, outdoor aktivity, teambulding, faktor dobrodružství, společenské hryKeywords (English)
indoor activities, outdoor activities, teambuilding, advanture factor, social gamesNázev práce: Teambuildingové programy v ČR Cíle práce: Cílem práce je sestavit přehled nabídky českého trhu v oblasti teambuildingových programů a její srovnání s nabídkou vybraných zahraničních agentur. Dalším cílem práce je navrhnout opatření, která mohou pomoci k následnému zkvalitňování a rozšiřování české nabídky ve specifických odvětvích poskytování teambuildingových služeb služeb. Metoda: Pro shromáždění potřebných dat v oblasti vymezení pojmu teambuilding byla provedena rešerše odborné literatury. Pro analýzu české a zahraniční nabídky bylo čerpáno z elektronických zdrojů. Výsledky: Poukazují na mezery v české nabídce v oblasti teambuildingových programů ve srovnání se zahraničím a na některé možnosti, jak těchto mezer využít. Klíčová slova: teambuilding, programy, agentury, nabídka českého a zahraničního trhu
Title: Teambuilding programs in CR Goals: The goal of this essay is to compose an overview of the Czech market in the field of teambuilding programs and to compare the Czech supply and the supply of some chosen foreign teambuilding agencies. A next goal of this essay is to propose measures, which could help to improve the quality and widening of the Czech supply in the specific field of teambuilding services. Method: In the order of collecting the necessary data for the definition of the term, we performed a research of the technical literature. For the analysis of the Czech and the foreign supply we used electronic sources. Results: Show us the leaks or the week spots in the Czech supply in the field of teambuilding, compared to the foreign market. They also show us some possibilities how to utilize these weaknesses for our advantage. Key words: teambuilding, programs, agencies, Czech and foreign supply