Problématique de la profession d'enseignant. Enseignant en France et en République tchèque
Problems of teaching profession: teacher in France and i the Czech Republic
Problematika učitelské profese: učitel ve Francii a v České republice
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/58038Identifikátory
SIS: 118674
Kolekce
- Kvalifikační práce [18678]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Jančík, Jiří
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy francouzský jazyk - základy společenských věd
Katedra / ústav / klinika
Katedra francouzského jazyka a literatury
Datum obhajoby
14. 1. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Francouzština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Učitel, učitelská profese, postavení učitele, vzdělávací systém České republiky, vzdělávací systém Francie Enseignant, profession d'enseignant, statut de l'enseignant, système éducatif en République tchèque, système éducatif en FranceKlíčová slova (anglicky)
Teacher, teaching profession, status of the teacher, education system of the Czech Republic, education system of FranceNázev diplomové práce: Problematika učitelské profese: učitel ve Francii a v České republice Klíčová slova: Učitel, učitelská profese, postavení učitele, vzdělávací systém České republiky, vzdělávací systém Francie Abstrakt: Tato diplomová práce se věnuje problematice učitelského povolání. I přes velkou psychickou a fyzickou náročnost je tato profese dnes podceňovaná, prestiž i platy učitelů jsou nízké. Jedním z cílů práce je ukázat, že učitelská profese není tak jednoduchá, jak se veřejnost často domnívá, a představit její hlavní problémy. Práce se dotýká témat, jako je prestiž a autorita učitele, zdraví učitelů a stres ve škole nebo problémy učitelů začátečníků. Tematika učitelského povolání obecně je doplněna aktuálními čísly a daty vypovídajícími o postavení učitele a vzdělávacím systému v Čechách a ve Francii, případně v dalších evropských zemích. Dalším cílem této studie je tedy porovnat tyto informace, najít přednosti a nedostatky systémů, které mají dopad i na postavení učitele samotného, a naznačit možné cesty k jejich zlepšení. Zabýváme se zde například aktuálními problémy evropských systémů, financováním školství, platy učitelů nebo statusem učitele v Čechách a ve Francii. Práce se skládá z 5 částí, z nichž každá tvoří tematický celek propojující teorii s aktuální situací. Za přínos...
Title of the thesis: Problems of the teaching profession: teacher in France and in the Czech Republic Keywords: Teacher, teaching profession, status of the teacher, education system of the Czech Republic, education system of France Abstract: The dissertation occupies by the problems of the teaching profession. Despite big psychological and physical difficulty the profession is underestimated, prestige and salaries of teachers are low. One of the goals of the thesis is to show that the teaching profession isn't that easy as the public believes and to present its principal problems. The dissertation touches themes like prestige and authority of the teacher, teachers' health and stress at school or trainee teachers' problems. Theme of the teaching profession generally is completed by actual numbers and data reflecting status of the teacher and education system in the Czech Republic, in France and in other European countries. So another goal of the thesis is to compare these numbers and to find advantages and disadvantages of systems which influence status of the teacher and to outline possible ways to their improvement. We occupy for example by the present problems of European systems, financing of education, teachers' salaries or status of the teacher in the Czech Republic and in France. The...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Contexte de l'enseignement du français en République tchèque et en Slovaquie
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOSmoleňová, Simona (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2022)Datum obhajoby: 26. 5. 2022The thesis explores the context of teaching French in the Czech Republic and Slovakia. Its main aim is to bring forward up-to-date knowledge concerning the teaching of French, especially in primary and secondary schools. ... -
Métier de l'enseignant dans le système éducatif français
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOŠkeříková, Michaela (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016)Datum obhajoby: 24. 5. 2016Cílem diplomové práce je popsat různé aspekty povolání učitele ve francouzském vzdělávacím systému. Zároveň je přiblížena probíhající zásadní reforma francouzského systému školství, která od roku 2013 mění určité oblasti ... -
Lycées francais d'enseignement général
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOŠkeříková, Michaela (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2013)Datum obhajoby: 10. 9. 2013Hlavním cílem této práce je popsat francouzská lycea všeobecného zaměření. První část této práce je věnována rozdílům a podobnostem mezi tímto specifickým typem lyceí a ostatními typy lyceí. Nejdříve jsou lycea situována ...