Vliv novely školského zákona na práci ředitelů škol
Influence of the amendment to the education law on the work of school directors
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/57860Identifiers
Study Information System: 133045
Collections
- Kvalifikační práce [18094]
Author
Advisor
Referee
Trojan, Václav
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
School Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
16. 1. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
Školský zákon, ředitel školy, novela zákona, konkursní řízení, pracovní poměr, dotazníkKeywords (English)
The Education Law, Director of the school, amendment to the Law, bankruptcy proceedings, the employment relationship, the questionnaireZávěrečná bakalářská práce se zabývá úlohou ředitele školy, jeho funkcemi a pracovními povinnostmi. Rozebírá konkursní řízení a postoje zřizovatelů k těmto konkursním řízením. Zjišťuje, zda změna školského zákona v jeho novele č. 472/2011 Sb., v § 166, ovlivnila práci ředitelů škol, jakým způsobem a v jakých oblastech. Zabývá se postoji a názory ředitelů na změnu zákona, zda novela školského zákona je z jejich pohledu optimálním řešením. Přináší závěry z výzkumného šetření realizovaného v náhodně vybrané skupině ředitelů mateřských a základních škol jako prvotní reakce po uplatnění změn vyplývajících z novely školského zákona. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Final Bachelor thesis deals with the role of the school directors, his functions and work duties. Discusses the bankruptcy proceedings and the position of the founders to bankruptcy proceedings.To determine whether a change in his amendment to the Education Law No. 472/2011 Coll., section 166, influenced the work of school directors, how and in what areas. It deals with the attitudes and opinions of the Board of Directors to amend the law, whether the amendment of the Education Law is from their view the optimal solution. It draws from the research brings the investigation undertaken in a randomly selected group of Directors of kindergartens and basic schools as the initial reaction after application of the changes resulting of the amendment to the Education Law. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)