Komparace metodologií v rámci analýzy uměleckého díla
Comparation of Methodological Approaches in the Context of Analysis of Work of Art
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/57722Identifikátory
SIS: 88747
Kolekce
- Kvalifikační práce [6511]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šafaříková, Radana
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Elektronická kultura a sémiotika
Katedra / ústav / klinika
Katedra elektronické kultury a sémiotiky
Datum obhajoby
26. 10. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Předkládaná diplomová práce se věnuje představení dvou odlišných metodologií, které jsou používány při analýze a identifikaci uměleckého díla. Práce se věnuje sémiotickému přístupu Umberta Eca a nesémiotickému přístupu Georgese Didi-Hubermana. Hlavním tématem práce je však komparace těchto metod. Tato komparace je ukotvena v kontextu nazírání na umělecké dílo ve dvou zcela odlišných historických epochách - středověku a 20. století. Na základě rozpoznání systému nahlížení na umělecké dílo ve středověku a v současnosti se pak snažíme určit přijatelnou metodu pro identifikaci uměleckého díla v dané epoše
This thesis deals with the presentation of two different methodologies, which are used for the analysis and identification of work of art. Thesis engages in semiotics approach of Umberto Eco and non-semiotics approach of Georges Didi-Huberman. The main theme of this work is comparation of these two methodologies. This comparation is anchored in the context of gaze on the work of art in the quite different historical eras - in the 14th century and in the 20th century. On the basis of recognition of consulting system on work of art in the middle ages and in the present times, we try to define reasonable method for the identification of work of art in the given period.