Islam dans le discours tchèque contemporain : perception et représentation de « l'autre »
Islam in Contemporary Czech Discourse: perception and representation of "the other"
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/57410Identifikátory
SIS: 133762
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Militello, Paolo
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Historie
Katedra / ústav / klinika
Ústav světových dějin
Datum obhajoby
25. 6. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Francouzština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Islam, musulman, République tchèque, auto-représentation, identité, minorité, stéréotyper, xénophobie, islamophobie, processus d'intégration, multiculturalisme, pluralisme, religiositéKlíčová slova (anglicky)
Islam, Muslim, Czech Republic, self-representation, identity, minority, stereotyping, xenophobia, Islamophobia, process of integration, multiculturalism, pluralism, religiosityHlavním tématem této magisterské diplomové práce je islám a jeho věřící, kteří sídlí v České republice. Výzkum se zaměřuje na jejich přítomnost v zemi v posledních deseti letech a má dva cíle. V prvé řadě jde o seznámení čtenáře se situací islámu a muslimů v Česku. Mým druhým cílem je představit zatím neprobádanou oblast islámu v českých médiích. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V té první se zabývám tématy, jako je religiozita v České republice, historie islámu v zemi (zejména v Praze a v Brně), muslimové, kteří zde žijí, obraz islámu ve světové literatuře a hojně diskutovaná přítomnost muslimů v Evropě. V druhé části nabízím pohled na islám a muslimy podle českých masových médií přes knižní trh, krátkometrážní filmy a tisk až po internet. Detailněji se zaměřuji na analýzu několika blogů a facebookovských stránek, které vycházejí z předešlého průzkumu českého internetu.
Islam and its believers who reside in the Czech Republic are the main theme of this master thesis. My research focuses, first of all, on the Muslim presence in the country over the last ten years. Secondly, I aim to present Islam through the Czech media which is rather unexplored field till today. The text is divided in two parts: a theoretical one and a practical one. The first mentioned deals with the following topics: religiosity in the Czech Republic, history of Islam in the country (especially in Prague and in Brno), Muslims residing in the Czech Republic, image of Islam in the literature and widely debated Muslim question in Europe. The second part of the text is more pragmatic and it is exactly in this part that I lead an analysis of several blogs and Facebook pages emerged from a preliminary research on the Internet. Besides the Internet that is my source number one, I place emphasis also on other Czech mass media such as book market, audiovisual productions or press.