Sémiotika v marketingu: Netradiční marketingové techniky v ČR a jejich sémiotická analýza
Semiotics in Marketing: Innovative Marketing Techniques in the Czech Republic and Their Semiotic Analysis
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/57384Identifikátory
SIS: 121153
Kolekce
- Kvalifikační práce [6407]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Poštulka, Filip
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Elektronická kultura a sémiotika
Katedra / ústav / klinika
Katedra elektronické kultury a sémiotiky
Datum obhajoby
25. 9. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Sémiotika, marketing, aplikovaná sémiotika, sémiotika v marketingu, znak, netradiční marketingové technikyKlíčová slova (anglicky)
Semiotics, Marketing, Applied semiotics, Semiotics in marketing, Sign, Innovative marketing techniquesTato diplomová práce se zaměřuje na téma praktické využití sémiotiky v marketingu a její aplikací na vybrané kampaně netradičního marketingu v rámci České republiky. Hlavní důvod pro výběr tohoto tématu je zmapování možností použití sémiotiky v neustále se vyvíjející oblasti marketingu, která v České republice ještě nemá vybudované své pevné základy. Sémiotika je interdisciplinární obor, jehož aplikovatelnost pro praxi je široce možná, avšak stále dostatečně nevyužitá. Práce představuje náhled do obou zmiňovaných oborů, ukázky možností jejich propojení a využití s přihlédnutím k situaci současného člověka, jako účastníka konzumní společnosti ovlivněného všudypřítomným reklamním sdělením, kterým je obklopen. Klíčová slova Sémiotika, marketing, aplikovaná sémiotika, sémiotika v marketingu, znak, netradiční marketingové techniky.
This thesis focuses on the practical application of semiotics in marketing and its application to selected innovative marketing campaigns in the Czech Republic. The main reason for choosing this topic is to analyze the possibility of using semiotics in the constantly developing area of marketing that the Czech Republic has not yet built its solid foundation. Semiotics is an interdisciplinary field whose applicability in practice is widely available, but still not enough used. The thesis presents an insight into both these fields, the possibility of interconnection and utilization, taking into account the situation of modern man, as a participant in a consumer society influenced by ubiquitous advertising message, which is surrounded by. Keywords Semiotics, Marketing, Applied semiotics, Semiotics in marketing, Sign, Innovative marketing techniques.