Informovanost rodičů předškolních dětí o existenci lesních mateřských škol v Hradci Králové a okolí
Awareness of parents of preschool children about the existence of the Outdoor pre-schools in Hradec Králové area
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/57212Identifikátory
SIS: 113298
Kolekce
- Kvalifikační práce [8435]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vomáčko, Ladislav
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Tělesná výchova a sport
Katedra / ústav / klinika
Sporty v přírodě
Datum obhajoby
18. 1. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
lesní mateřská škola, předškolní věk, lesní pedagogika, marketing, marketingový mixKlíčová slova (anglicky)
outdoor preschools, preschool age, forest education, marketing, marketing mixNázev práce: Informovanost rodičů předškolních dětí o existenci lesních mateřských škol v Hradci Králové a okolí. Cíle: Zjistit úroveň informovanosti rodičů předškolních dětí o existenci a podobě lesních mateřských škol. Tuto skutečnost dát do souvislosti s komunikačními kanály, které královéhradecké LMŠ využívají a vytvořit tak doporučení pro zvýšení veřejného povědomí o tomto typu předškolních zařízení. Metodologie: Pro tuto práci jsme využili jak kvalitativní, tak kvantitativní metody. Z kvantitativních metod to konkrétně bylo dotazníkové šetření. Tento dotazník jsme vytvořili přímo pro účely našeho výzkumu a rozšířili jej mezi rodiče předškolních dětí v Hradci Králové a okolí. Z kvalitativních metod jsme využili řízené rozhovory, které jsme vedli se zástupci lesní mateřské školy v Hradci Králové. Výsledky: Z výsledků jsme zjistili, že o existenci lesních mateřských škol ví 43% rodičů v Hradci Králové a okolí. Bližší informace o lesních mateřských školách má pouze 19% respondentů. Dále jsme zjistili, že nejčastějším způsobem šíření informovanosti o LMŠ jsou osobní kontakt (známý), televize a webové stránky. Klíčová slova: lesní mateřská škola, předškolní věk, lesní pedagogika, marketing, marketingový mix
Title of project: Awareness of parents of preschool children about the existence of the Outdoor pre-schools in Hradec Králové area. Aim of project: To describe the level of awareness of parents about the existence and form of outdoor preschools. This is put into context with communication channels that outdoor preschools use. We create recommendations for increasing public awareness of this type of pre-school facilities. Methodology: We used both qualitative and quantitative methods fo our work. It has been survey from quantitative methods. This questionnaire was created specifically for the purpose of our research and it has been spread among parents of preschool children in Hradec Králové. We also used a literature search and structured interview fromor qualitative methods. We conducted the interview with representatives of outdoor preschool in Hradec Králové. Results: We found, that only 43% of parents in Hradec Králové and surroundings knows about existence outdoor pre-school. Only 19% of respondents has more informations about outdoor pre-schools has. Furthermore, we found that the most common way to spread awareness of that institution is personal contact (friends), television and websites. Keywords: outdoor preschools, preschool age, forest education, marketing, marketing mix