Politika a film. Propaganda a politická agitace v českém hraném filmu v letech 1948- 1956
The film and politics. Propaganda and political agitation in Czech feature film 1948-1956
diplomová práce (NEOBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/56817Identifikátory
SIS: 98162
Kolekce
- Kvalifikační práce [23212]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Polášek, Martin
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Politické teorie a současné dějiny
Katedra / ústav / klinika
Ústav politologie
Datum obhajoby
31. 1. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Neprospěl/a
Klíčová slova (česky)
Agitace, český film, historie, náboženství, politika, propaganda, totalitarismusKlíčová slova (anglicky)
Agitation, Czech film, history, politics, propaganda, religion, totalitarianismDiplomová práce Politika a film. Propaganda a politická agitace v českém hraném filmu v letech 1948-1956 pojednává o formě a rozsahu politické, respektive komunistické ideologie ve vybraných úspěšných českých hraných snímcích výše zmíněného časového období. Zkoumá, jakým způsobem a jak dalece komunistická ideologie filmy ovlivnila, i například to, o jak otevřenou či skrytou agitaci a propagandu se jednalo. Hlavní otázkou práce je, proč tyto filmy - které bývají často označovány jako propagandistické, agitační či minimálně ideologicky tendenční - byly ve své době tak atraktivní pro diváky. Práce vychází teoreticky z podpůrné literatury věnované historii, totalitarismu a filmu a prakticky z analýzy konkrétních vybraných snímků, které jsou pro uvedené časové období naprosto zásadní.
Master thesis The film and politics. Propaganda and political agitation in Czech feature film 1948-1956 regards form and range of political, respectively communist ideology in chosen successful Czech feature motion pictures of the above mentioned time period. Investigates how and how far communist ideology influenced the examined films, even e.g. how much open or hidden agitation and propaganda it was. Main question of the thesis is why these films - which are often designated as propagandistic, agitation or at least ideologically tendentious - were so attractive for their viewers at that time. The thesis is theoretically based on supportive literature on history, totalitarianism and Czech film and practically on analysis of particular movies, which are absolutely essential for that time period.