Změny postojů k tělesné výchově u žáků 5. a 6. tříd ZŠ při zapojení aktivit v přírodě do hodin tělesné výchovy
Changes in attitudes to physical education for pupils fifth and sixth year of school involvement in outdoor activities in the hours of physical education
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/56811Identifikátory
SIS: 121762
Katalog UK: 990015694350106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [9041]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Turčová, Ivana
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Tělesná výchova a sport
Katedra / ústav / klinika
Sporty v přírodě
Datum obhajoby
18. 1. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
postoje, střední školní věk, tělesná výchova, aktivity v příroděKlíčová slova (anglicky)
attitudes, middle school age, physical education, outdoor activitiesNázev: Změny postojů k tělesné výchově u žáků 5. a 6. tříd ZŠ při zapojení aktivit v přírodě do hodin tělesné výchovy Cíle: Cílem práce je zjistit, zda lze změnit postoje žáků na základní škole k tělesné výchově zapojením aktivit v přírodě do hodin tělesné výchovy. Metody: Všechny údaje byly získány pomocí nestandardizovaného dotazníku, který byl vytvořen za tímto účelem. Obsahuje uzavřené, otevřené a polouzavřené otázky. Dotazník byl určen pro žáky 5. a 6. tříd základní školy. Také byly provedeny neformální rozhovory - zhodnocení hodin. Získaná data byla vyhodnocena graficky a písemně. Výsledky: Získané výsledky byly porovnány s formulovanými předpoklady. Z výsledků vyplývá, že u části dívčí experimentální skupiny došlo k sourodé změně ve směru negativního zesílení. Jinak u chlapeckých skupin došlo k sourodé změně ve směru pozitivního zesílení postoje k hodinám tělesné výchovy. Klíčová slova: postoje, střední školní věk, tělesná výchova, aktivity v přírodě
Tittle: The attitude changes of 5th and 6th grade pupils of primary school towards the physical education while involving outdoor activities during the physical education classes. Aim: The aim of the thesis is to find out if there is a possibility to change the pupil attitude towards the physical education at the primary school while involving the outdoor activities. Methods: All the data have been gained by the non-standardized questionnaire made for this purpose. It contains closed, opened and semi-closed questions. The questionnaire has been targeted at pupils of 5th and 6th grades of the primary school. Moreover the interviews have been taken to evaluate the classes. The data have been analyzed and evaluated in graphical and written form. Outcomes: The gained results have been compared with the assumptions formed before. The results show that part of the girl's experimental group reached the change in terms of the negative intensification. On the contrary in case of the boy's groups it came to the change in terms of the positive intensification of the attitude to physical education classes. Keywords attitudes, middle pupil-age, Physical training, outdoor activities