Vzdělávání Romů v České republice zaměřené na základní školu
Education of Roma in the Czech Republic focusing of basic school
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/56769Identifikátory
SIS: 119155
Katalog UK: 990016007810106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Marádová, Eva
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Biologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání - Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
17. 6. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Přípravná třída, rodiče, Rom, romský pedagogický asistent, učitel, vzdělávání, základní školaKlíčová slova (anglicky)
Preparatoryclass, parents, Gypsy, Roma teachingassistant, teacher, education, primaryschoolBakalářská práce pojednává o problematice vzdělávání Romů. Cílem práce bylo na základě vlastního pozorování získat zkušenosti k sestavení brožury, která bude sloužit především studentům Pedagogické fakulty. Práce je rozdělena do tří částí. Teoretická část se zabývá historií, kulturou a tradicemi Romů, ale také jejich odlišnostmi ve vzdělávání. Ve výzkumné části jsem zjišťovala skutečný stav a podmínky realizace romského vzdělávání na vybrané Základní škole Havlíčkovo náměstí na Praze 3. Pozorování edukační reality jsem realizovala jak v přípravných ročnících, tak i u žáků prvního a druhé stupně. Metodou práce bylo pozorování v kombinaci s rozhovorem. Jelikož jsou na základní škole i romští pedagogičtí asistenti, zajímal mě i jejich názor na tuto problematiku. Praktická část bakalářské práce přinesla souhrn zjištěných skutečností o vzdělávání Romů, které byly podkladem pro vlastní informační brožuru určenou jmenované cílové skupině.
This Bachelor's thesis deals with Romani education issue. The goal was to get experience based on own observation to write a brochure which will serve the Faculty of Educationstudents. The thesis consists of three parts. The theoretical part deals with Romani history, culture and traditions as well as about differences in their education. In the research part I determined the real state and conditions for realization of Romani education at selected primary school - Havlíčkovo Square Primary School Prague 3. I carried out the observation in preparatory classes and with both the students of primary and secondary grade. The technique was the observation method combined with interview. Since there are also Romani teaching assistants at this primary school, I was interested in their point of view on this issue as well. The practical part brought up the summary of observed facts concerning the Romani education which were the basis for the information brochure dedicated to the target group above-mentioned.
