Informační systémy v České školní inspekci a možnosti jejich využití
Information Systems at Czech School Inspection and Posibilities of their Use
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/56738Identifiers
Study Information System: 133041
Collections
- Kvalifikační práce [18712]
Author
Advisor
Referee
Trojan, Václav
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
School Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
19. 6. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Česká školní inspekce, inspektoráty České školní inspekce, informační systém, vnitřní informační systém, vnější informační systém, internetové stránky, InspIS (inspekční databázový program České školní inspekce), GINIS (elektronická spisová služba), e-mailKeywords (English)
Czech School Inspectorate, Inspectorate of the Czech School Inspectorate, information system, internal information system, extermal information system, website, InspIS (inspection database program Czech school inspection), GINIS (electronic filing service), e-mailCílem mé bakalářské práce je zmapování informačního systému v České školní inspekci, zjištění možných nedostatků a zpracování návodu na jejich odstranění. V teoretické části jsou shrnuty teoretické poznatky, které se týkají informačních systémů v České školní inspekci. V další části je charakteristika informačních systémů v České školní inspekci a v základních školách Středočeského kraje a Prahy. Využívání informačních prostředků (před 12 lety, před 6 lety a v současnosti). V praktické části je analýza výsledků výzkumu provedeného dotazníkovým šetřením mezi školními inspektory Středočeského inspektorátu a Pražského inspektorátu, mezi řediteli základních škol ve Středočeském kraji a v Praze. Závěrečná část poukazuje na výhody a nevýhody v oblasti informačních systémů a nabízí návrhy na změny ve struktuře vnějšího a vnitřního informačního systému.
The aim of my thesis is to analyze the information system of the Czech School Inspection, identification of potential gaps and processing instructions for their removal. In the theoretical section summarizes theoretical knowledge related to information systems in the Czech School Inspection. In the next part of the information systems in the Czech School Inspection and primary schools of the Central Region and Prague. The use of information resources (12 years ago, 6 years ago and now). The practical part is the analysis of the results of research carried out a questionnaire survey among school inspectors of the Central Inspectorate and Prague Inspectorate, heads of primary schools in Central Bohemia and Prague. The final section highlights the advantages and disadvantages in the field of information systems and offers suggestions for changes in the structure of external and internal information system.
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Expertní systémy ve vojenství
Defence status: DEFENDEDStahl, Ladislav (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2012)Date of defense: 5. 6. 2012This master thesis deals with the topic of expert systems in the military. In the first part, expert systems are described in general focusing on the theoretical aspects. The creation, types, structure, architecture, ... -
Využití a výběr monitorovacího systému ve speciální tělesné přípravě AČR
Defence status: DEFENDEDRaděj, Karel (Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, 2012)Date of defense: 12. 9. 2012AABBSSTTRRAAKKTT NNáázzeevv pprrááccee:: VVyyuužžiittíí aa vvýýbběěrr mmoonniittoorroovvaaccííhhoo ssyyssttéémmuu vvee ssppeecciiáállnníí ttěělleessnnéé ppřříípprraavvěě AAČČRR CCííll pprrááccee:: Cílem diplomové práce je ... -
Designs and their algebraic theory
Defence status: RECOGNIZEDKozlík, Andrew (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2015)Date of defense: 22. 10. 2015Je dobře známo, že pro každý Steinerův systém trojic (STS) lze definovat binární operaci · na jeho nosné množině tak, že předepíšeme x · x = x pro všechna x a x · y = z, kde z je třetí bod v bloku obsahujícím dvojici {x, ...