Děti ohrožené sociálním vyloučením na základní škole a plán pomoci pro ně
Elementary school children at risk of social exclusion and a plan to help them
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/56500Identifikátory
SIS: 112055
Kolekce
- Kvalifikační práce [23725]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pazlarová, Hana
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Sociální práce
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociální práce
Datum obhajoby
12. 9. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Sociální vyloučení, ohrožení sociálním vyloučením, základní škola, děti školního věku, vyhledávání ohrožených dětí, případová studie, individuální plán pomociKlíčová slova (anglicky)
Social exclusion, risk of a social exclusion, elementary school, children of school age, searching for endangered children, case study, plan of individual helpTato bakalářská práce se zabývá problematikou dětí školního věku, které jsou ohrožené sociálním vyloučením. Současně se zaměřuje na způsoby jejich vyhledávání a plánování individuální pomoci. V práci jsou obecně charakterizovány hlavní pojmy, pojem ohrožení sociálním vyloučením je nově charakterizován pro tuto cílovou skupinu i s jeho dalšími sociálními, psychickými a pedagogickými důsledky. Praktická část obsahuje výběr metod a popis vyhledávání ohrožených dětí. Podstatu práce tvoří případové studie a vypracování individuálních plánů pomoci konkrétním dětem. Závěr práce poukazuje na potřebnost sociální práce v českém školství a systémové překážky. Klíčová slova: Sociální vyloučení, ohrožení sociálním vyloučením, základní škola, děti školního věku, vyhledávání ohrožených dětí, případová studie, individuální plán pomoci
The objective of this thesis is to address issues of elementary school children who are at risk of social exclusion. At the same time it focuses on different means of searching methods as well as the ways of the individual help. The main themes are generally defined in this paper. The concept of the risk of a social exclusion is newly described for this target group together with other social, mental and pedagogical consequences. The practical part analyzes the selection of methods and describes the ways to search for the endangered children. Essentially, I have developed the case studies with an individual approach to help particular children. In conclusion, the thesis identifies the necessity of social aid in the Czech education system and the factual obstacles. Key words: Social exclusion, risk of a social exclusion, elementary school, children of school age, searching for endangered children, case study, plan of individual help.