Analýza pracovního místa učitele odborného výcviku
Analysis of the workplace of the workshop teacher
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/56301Identifikátory
SIS: 132424
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Svoboda, Petr
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Školský management
Katedra / ústav / klinika
Centrum školského managementu
Datum obhajoby
17. 6. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Práce, pracovní místo, analýza práce, popis pracovního místa, metody sběru informací, učitel odborného výcvikuKlíčová slova (anglicky)
Job, job analysis, job deskription, metods of collecting informations, workshop teacherBakalářská práce se zaměřuje na analýzu pracovního místa učitele odborného výcviku s cílem vytvořit popis tohoto pracovního místa. Pro účely výzkumu byla skupina respondentů zúžena na učitele odborného výcviku učebního oboru Kadeřník. První část práce tvoří teoretický základ zpracovaný podle odborné literatury a relevantních internetových zdrojů, je zaměřena na vysvětlení základních pojmů vztahujících se k analýze pracovních míst a vymezuje pojem učitel odborného výcviku. Praktická část charakterizuje situaci ve školách a uvádí základní vlastnosti respondentů. Následuje analýza práce prováděná prostřednictvím dotazníkového šetření. Výsledkem analýzy je popis pracovního místa, jehož finální podoba je dotvořena po přímém rozhovoru s nadřízeným pracovníkem zkoumané pozice. Takto vytvořený popis pracovního místa by měl usnadnit ředitelům škol výběrové řízení, může sloužit jako podklad pro jeho vypsání a následně usnadnit výběr vhodného kandidáta na pozici učitele odborné výchovy. Uchazeči by měli získat jasnější představu o tomto pracovním místě, co je jejím účelem, jaké povinnosti a úkoly se k ní vztahují. Nemalou měrou mohou tyto popisy pomoci zaměstnancům na úřadech práce, kteří zprostředkovávají kontakt mezi zaměstnavateli a uchazeči o nové pracovní místo.
This thesis focuses on the job analysis of the professional training teacher. The output is the job description. For the purpose of the research the group of respondents is narrowed down to the specialization Hairdresser. The first part is theoretical overview based on literature and relevant internet sources, it is focused on the explanation of basic terms related to the jobs analysis. The practical part describes the situation in schools and provides basic characteristics of respondents. The job analysis carried out through a questionnaire survey follows. Analysis result is a job description, the final version is completed by a direct interview with a supervisor of the examined position. The final job description should facilitate the tender for principals of schools, it can serve as a basis for the tender notice and subsequently facilitate the selection of a suitable candidate for the position of the professional education teacher. The candidates should get a better idea of the job, of what its purpose is and what the duties and responsibilities relating to it are. These descriptions considerably help labor office employees to mediate contacts between employers and job candidates.