Možnosti podpory a motivace žáků s problematickým chováním
The possibilities of support and motivation for pupils with behavior problems
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/56200Identifikátory
SIS: 123779
Katalog UK: 990016046340106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [23981]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šírová, Eva
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Psychologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
20. 6. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Problematické chování žáků, učitel, management třídy, behaviorální techniky intervenceKlíčová slova (anglicky)
Problem behavior of pupils, teacher, classroom management, behavioral methods of interventionPředložená bakalářská práce je zaměřena na problematické chování žáků prvního stupně základních škol. Na toto chování je nahlíženo z hlediska mírnějších projevů chování, které učitelé vnímají jako problematické a které učitelům ztěžují výuku. Pro určení problémovosti chování je důležitý pohled učitele na dané projevy chování. Stěžejní část popisuje učitelovy možnosti práce se žáky, které jsou zaměřeny pozitivně a motivují žáky ke správnému chování. Vedle pozitivních technik jsou uváděné i méně vhodné techniky, kterých by se učitelé měli vyvarovat. Navržený výzkum se věnuje technice modifikace chování, která posiluje vhodné projevy chování. Méně vhodné projevy by měly být oslabovány tím, že jim není věnována pozornost. Pomocí tohoto výzkumu má být ověřena efektivita vybrané intervence.
This bachelor's dissertation deals with problem behavior of pupils attending an elementary school. It focuses on the mild form of this behavior and likewise in a teacher's point of view. The way in which teachers understand the behavior of pupils is important for determination of a subsequent thinking about the pupil's behavior and also for treatment of children. A principal part of the dissertation describes teacher's methods of the work with pupils. These methods are positive and support children in appropriate behavior. There are also mentioned the less appropriate methods, which should be avoided by teachers. The project of research deals with the behavior modification which should reinforce appropriate behavior and reduce misbehavior by ignoring it. The aim of this research is to verify the efficiency of this method.