Stimulační programy pro předškoláky a děti s odloženou školní docházkou
Stimulation programs for preschoolers and children with postponded school attendance
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/55869Identifikátory
SIS: 119193
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hájková, Vanda
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
18. 6. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
stimulační program, dítě předškolního věku, vstup do školy, oblasti stimulaceKlíčová slova (anglicky)
stimulation program, preschool child, school entry, areas of the stimulationDiplomová práce je věnována stimulačním programům pro předškoláky a děti s odloženou školní docházkou. Práce je členěna do pěti kapitol. První kapitoly se zaměřují na informace potřebné k pochopení daného tématu. Jedná se o psychologické vymezení předškolního věku, dále o problematiku vstupu do školy, následuje kapitola zaměřená na diagnostiku, která ve většině případů předchází stimulaci. Další kapitola je již zaměřená na samotné stimulační programy, obsahuje jejich teoretický popis, ale také informace potřebné k jejich tvorbě. V páté kapitole uvádím příklad vytvořeného stimulačního programu, jeho funkčnost je doložená pozorováním na začátku a v průběhu programu. Práce by měla posloužit jako návod k vytvoření stimulačního programu v rámci předškolní přípravy.
The thesis is dedicated to stimulations programs for preschool children and children with postponed schooling. The work is divided into five chapters. The first few chapters are focused on the information which is necessary for understanding the topic. These are about a psychological definition of pre-school age, as well as the issue of entering into a school, followed by a chapter about diagnostics, which usually come before the stimulation. Another chapter is focused on the actual stimulations programs, it contains their theoretical description, but also the information needed to create them. In the fifth chapter, an example of stimulation program was created. Its functionality is supported by the observations at the beginning of the program and during the program. The aim is to make a guide about creating of stimulation programs in the frame of the preschool preparation.