Prostor města a místo bydliště očima dětí z Prahy-Kunratic
City Space and Place of Residence from the Eyes of Children from Praha-Kunratice
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/55867Identifikátory
SIS: 102173
Katalog UK: 990016012800106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [20357]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Drbohlav, Dušan
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Sociální geografie a regionální rozvoj
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociální geografie a region. rozvoje
Datum obhajoby
27. 5. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
děti, kognitivní proces, mentální mapa, místo bydlištěKlíčová slova (anglicky)
children, cognitive process, mental map, place of residencePROSTOR MĚSTA A MÍSTO BYDLIŠTĚ OČIMA DĚTÍ Z PRAHY - KUNRATIC ABSTRAKT Cílem této diplomové práce je zachycení dětské percepce místa bydliště a způsobu, jakým jej využívají. Byly představeny některé kognitivní procesy v období dětství a na jejich základě se uskutečnil samotný výzkum, který probíhal na území městské části Praha - Kunratice a bylo k němu použito několik kvalitativních metod šetření. Pomocí zúčastněného a nezúčastněného pozorování byla potvrzena domněnka, že se děti ve svém místě bydliště pohybují mimo domov. Následovaly polostrukturované rozhovory s vybranou cílovou skupinou a tvorba mentálních map, do nichž dětští účastníci zakreslovali svoje představy, jak vnímají okolí svého domova. Své názory na místo bydliště děti poté ještě upřesnily v diskuzi. Analýza map proběhla formou komparace podle věku a pohlaví.
CITY SPACE AND PLACE OF RESIDENCE FROM THE EYES OF CHILDREN FROM PRAHA - KUNRATICE ABSTRACT The aim of this thesis is to capture children's perception of the place of residence and the way they use it. The actual research has been done based on introduced cognitive processes during childhood, took place in Praha - Kunratice and there were several quantitative methods of investigation used. Using the participating and non-participating observation confirmed the assumption that children in their place of residence engage in activities away from their home. The half-stuctured interviews with selected target groups and mental maps creating followed. The child participants were sketching their ideas about the surroundings of their home. There opinions were thereafter clarified in the discussion. The analysis of the mental maps was done by comparison of age and tender.