Volební kampaně v České republice při volbách do Senátu a do krajských zastupitelstev v roce 2008
Election campaign in the Czech Republic in election to the Senate and regional councils in 2008
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/55694Identifiers
Study Information System: 94572
Collections
- Kvalifikační práce [17642]
Author
Advisor
Referee
Jüptner, Petr
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Political Science
Department
Department of Political Science
Date of defense
25. 6. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
volební kampaň, politický marketing, volby v roce 2008, Česká republika, volby druhého řáduKeywords (English)
eletion campaign, political marketing, election in a year 2008, the Czech Republic, second-order electionsDiplomová práce se zabývá volebními kampaněmi v České republice při volbách druhého řádu v průběhu roku 2008 a zkoumá míru profesionalizace volebních kampaní. Hlavní cíl práce je popis průběhu volební kampaně a zjištění, zda ve volbách druhého řádu se používá politický marketing.
This study deals with the Election Campaign in the Czech Republic in a second-order elections during a year 2008 and the study is investigating the degree how many Election Campaigns were professional. The main aim of this study is a description of process of the Election Campaign and the study was checking up which political marketing is using in a second-order elections.