Modernizace počátečního čtení a psaní v 1. ročníku ZŠ prostřednictvím metod RWCT a interaktivní tabule
Modernization of initial reading and writing in the 1st grade primary school using methods RWCT and the interactive whiteboard
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/55525Identifiers
Study Information System: 132756
Collections
- Kvalifikační práce [18637]
Author
Advisor
Consultant
Rychlíková, Marie
Mazáčová, Nataša
Referee
Křivánek, Zdeněk
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
4. 4. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
konstruktivismus, prvopočáteční čtení a psaní, metody RWCT, model E - U - R, interaktivní tabule, ukázkové hodiny, pedagogický dotazníkKeywords (English)
constructivism, initial reading and writing, methods RWCT, E - U - R model, interactive whiteboard, demonstrations lessons, educational questionnaireAnotace: Diplomová práce s názvem Modernizace počátečního čtení a psaní v 1. ročníku ZŠ prostřednictvím metod RWCT a interaktivní tabule v teoretické části shrnuje současné pojetí výuky počátečního čtení a psaní, dále pak vymezuje nové postupy, jejich využití a přínos při výuce počátečního čtení a psaní. Praktická část se zabývá zkoumáním aplikovaných metod v první třídě základní školy. Následuje dotazníkové zjišťování informovanosti, znalosti a zkušenosti s těmito metodami u pedagogů na 1. stupni ZŠ.
Thesis entitled Modernization of initial reading and writing in the 1st grade primary school using the methods RWCT and the interactive whiteboard in the theoretical section summarizes current concepts of teaching reading and writing, as well as defining new procedures, their use and benefit in teaching reading and writing. The practical part examines the applied methods and compares achievements of students attending the first class of primary school. Followed by a questionnaire survey of information, knowledge and experience with these methods for educators of 1st grade primary school.