Proměna formy a obsahu fotografie s nástupem mobilní fotografie a sociálních sítí
Changes of the form and content of photography due to growth of mobile photography and social media
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/55394Identifikátory
SIS: 125730
Kolekce
- Kvalifikační práce [17123]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Štefaniková, Sandra
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Žurnalistika
Katedra / ústav / klinika
Katedra žurnalistiky
Datum obhajoby
18. 6. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
fotografie, fotoreportáž, fotožurnalistika, mobilní fotografie, sociální média, InstagramKlíčová slova (anglicky)
photography, photostory, photojournalism, mobile photography, social media, InstagramTato práce se zabývá proměnou, ke které došlo ve fotografii vlivem nástupu mobilní fotografie a sociálních sítí. Výchozí je předpoklad, že rapidní nástup sociálních sítí, principu sdílení a využití stále se zlepšující technologie mobilní fotografie pravděpodobně způsobil určitou proměnu jak v samotné fotografii, tak i v její funkci a ve způsobu, jakým je vnímána. Pro zúžení poměrně obšírného pole zkoumání se práce především zaměřuje na novinářskou fotografii a způsob, jakým je pro fotoreportáž možné využít sociální síť Instagramu, určenou pro sdílení mobilní fotografie. Objektem zkoumání v praktické části je případová studie využití této sociální sítě magazínem TIME pro dokumentaci hurikánu Sandy v roce 2012. Tento inovativní přístup k fotografické reportáži je srovnáván s klasickou metodou fotodokumentace, kterou magazín TIME využil u událostí podobného charakteru v letech 2005 a 2011. Cílem práce je popsat, jakým způsobem a zda se fotografie změnila a v jakých aspektech k tomu došlo.
This thesis attempts to answer the question whether there has been a change in photography due to the growth of mobile photography and social media. The initial assumption is that the growth has influenced changes within photography's form, function and perception. In an aim to narrow this relatively broad topic, the thesis is focused on professional photojournalism and the usage of the social network Instagram as a platform for the publication of photographic reportage. The practical part of the work is a case study of a photoreportage by TIME magazine on Instagram which captured hurricane Sandy in 2012. This innovative photojournalistic method is compared with reportages done on similar events in 2005 and 2011.