Third-person letecká akční hra s generátorem map
Third-person flight action game with map generator
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/55062Identifiers
Study Information System: 128703
Collections
- Kvalifikační práce [10678]
Author
Advisor
Referee
Krajíček, Václav
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
General Computer Science
Department
Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logic
Date of defense
20. 6. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
third-person letecká akční hra, 3D grafika, generátor mapKeywords (English)
third-person flight action game, 3D computer graphics, map generatorCílem této práce bylo navrhnout a vytvořit third-person leteckou akční hru ve 3D. Obsahem teoretické části práce je analýza herního prostředí akčních počítačových her, návrh fyzikálního modelu pro orientaci a pohyb v trojrozměrném světě, rozbor realizace umělé inteligence tohoto žánru a produkce vlastního formátu pro mapové soubory. Součástí práce je i implementace takové hry s generátorem mapových prostředí.
The goal of this thesis was to design and create a third-person flight action game in 3D. The theoretical part of this work includes analysis of the action game environment, the concept of the physical model for the use in movement and orientation in 3D, discussion about artificial intelligence used in this genre and specification of own map format. This work also includes the implementation of such game with a compatible map generator.