Kooperativní editor her
Cooperative game editor
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/55013Identifiers
Study Information System: 129872
Collections
- Kvalifikační práce [11239]
Author
Advisor
Referee
Kruliš, Martin
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
Programming
Department
Department of Distributed and Dependable Systems
Date of defense
20. 6. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
editor her, RPG, skriptováníKeywords (English)
game editor, RPG, scriptingPředmětem této práce je implementace kooperativního editoru jednoduchých RPG her. Editor je určený především pro neprogramátory, kteří si chtějí, ať už jednotlivě, nebo v kooperaci s jinými, vytvořit vlastní jednoduchou RPG hru. Herní elementy - základní jednotky herního světa - jsou šablonovány, a tak je zajištěno jejich jednoduché přidávání do herního světa. Hra je řízena událostmi, které editor dovoluje obsluhovat pomocí skriptů v jazyce Lua. Uživatelské prostředí editoru je jednoduché a přímočaré, s přehlednými seznamy herních elementů a editorem jejich vlastností. Editor poskytuje uživateli dva módy - mód editace a mód hraní, ve kterém je možno vytvářenou hru rovnou vyzkoušet a otestovat. Kooperativa editoru je zajištěna pomocí synchronizace s databázovým serverem. Výsledkem práce v editoru bude finální hra - balíček se spustitelným souborem.
The aim of the work is implementation of a cooperative game editor. The editor is mainly designed for non-programmers, who wish to create their own RPG games, alone or in cooperation with others. Game elements - basic units of the game world - are templated, so users can easily add new game elements to the game world. The game is driven by events, which can be handled by user-defined Lua scripts. User interface of the editor is simple and straightforward with well-arranged lists of game elements and a property editor for easy editing. The editor provides two modes - edit mode and play mode. The latter is designed for immediate testing of currently edited game. Cooperativity of the editor is ensured by synchronization with a database server. The result of a work in the editor is a final game in the form of an executable package.