Kooperativní editor her
Cooperative game editor
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/55013Identifikátory
SIS: 129872
Kolekce
- Kvalifikační práce [11242]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kruliš, Martin
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Programování
Katedra / ústav / klinika
Katedra distribuovaných a spolehlivých systémů
Datum obhajoby
20. 6. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
editor her, RPG, skriptováníKlíčová slova (anglicky)
game editor, RPG, scriptingPředmětem této práce je implementace kooperativního editoru jednoduchých RPG her. Editor je určený především pro neprogramátory, kteří si chtějí, ať už jednotlivě, nebo v kooperaci s jinými, vytvořit vlastní jednoduchou RPG hru. Herní elementy - základní jednotky herního světa - jsou šablonovány, a tak je zajištěno jejich jednoduché přidávání do herního světa. Hra je řízena událostmi, které editor dovoluje obsluhovat pomocí skriptů v jazyce Lua. Uživatelské prostředí editoru je jednoduché a přímočaré, s přehlednými seznamy herních elementů a editorem jejich vlastností. Editor poskytuje uživateli dva módy - mód editace a mód hraní, ve kterém je možno vytvářenou hru rovnou vyzkoušet a otestovat. Kooperativa editoru je zajištěna pomocí synchronizace s databázovým serverem. Výsledkem práce v editoru bude finální hra - balíček se spustitelným souborem.
The aim of the work is implementation of a cooperative game editor. The editor is mainly designed for non-programmers, who wish to create their own RPG games, alone or in cooperation with others. Game elements - basic units of the game world - are templated, so users can easily add new game elements to the game world. The game is driven by events, which can be handled by user-defined Lua scripts. User interface of the editor is simple and straightforward with well-arranged lists of game elements and a property editor for easy editing. The editor provides two modes - edit mode and play mode. The latter is designed for immediate testing of currently edited game. Cooperativity of the editor is ensured by synchronization with a database server. The result of a work in the editor is a final game in the form of an executable package.