Klavírní školství ve Španělsku
Piano Education in Spain
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/54510Identifikátory
SIS: 99557
Kolekce
- Kvalifikační práce [18678]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Palkovská, Jana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - hudební výchova
Katedra / ústav / klinika
Katedra hudební výchovy
Datum obhajoby
10. 9. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
španělský vzdělávací systém, španělský hudební vzdělávací systém, španělská klavírní pedagogika, španělské klavírní školy, španělská školská legislativaKlíčová slova (anglicky)
Spanish educational system,Spanish music education, piano methods, Spanish piano schools, Spanish education legislation, Spanish piano pedagogyDiplomová práce Klavírní školství ve Španělsku se zaměřuje na vývoj španělského klavírního vzdělávání od počátku 19. století po současnost. Popisuje a charakterizuje obecné a hudební vzdělávání od předškolního věku po dospělost. V druhé polovině analyzuje historické klavírní školy P. Álbenize, E. Compty, P. Tintorera a R. Montalbána, které nejvíce zasáhly do vývoje klavírní pedagogiky. Zabývá se také současnými moderními školami španělských autorů, jako například C. Péreze nebo M. Carry a současnými školami zahraničních (především amerických) autorů, například J. Thompsona, J. Bastiena a F. Clarka. V závěru práce upozorňuje na současnou situaci hudebních škol a konzervatoří a na reakci pedagogů. Jelikož neexistuje žádná publikace zabývající se danou problematikou v českém jazyce, je cílem této diplomové práce představit české odborné veřejnosti vývoj klavírního vzdělávání ve Španělsku, jeho současnou situaci a klavírní instruktivní literaturu, která není v Čechách příliš známá.
The Master's Thesis Piano Education in Spain focuses on the development of the Spanish piano education from the beginning of the 19th century until present. It describes and characterizes general and music education from the pre-school age till adulthood. In the second part, the thesis analyzes historical piano schools and methods of P. Albéniz, E. Compta, P. Tintorer and R. Montalbán which influenced piano pedagogy the most. It also deals with current Spanish piano schools of C. Pérez and M. Carra and with foreign mainly American piano schools and methods of J. Thompson, J. Bastien and F. Clark. In the final part, the thesis draws attention to the current situation of music schools and conservatories and the reaction of the teachers to this situation. Since there is no publication in the Czech language concerning this topic, the aim of the thesis is to introduce to the Czech professional public the topic of Spanish piano education development, the current situation and to introduce piano books for beginners which are not known in the Czech Republic.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Variación lingüística en el espaňol de Cuba
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOLaurencio Tacoronte, Ariel (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2012)Datum obhajoby: 20. 9. 2012Jazyková variantnost v kubánské španělštině Abstrakt Diplomová práce se zabývá problematikou variantnosti v kubánské španělštině. Důraz klade na řečový systém hlavního města Havany, jeden z nejinovativnějších a nejvýznačnějších ... -
Prevzaté slová v súčasnej španielčine
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOFilová, Ivana (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2013)Datum obhajoby: 17. 6. 20131 ABSTRAKT Práca sa venuje lexikálnym výpožičkám v španielčine. Konkrétne sa zaoberá anglicizmami a latinizmami, a ich správaním v európskej španielčine. Zaoberáme sa v nej procesom preberania, dôvodmi, ktoré vedú k ... -
Institut Cevantes: změna či kontinuita?
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOStanulová, Jana (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2011)Datum obhajoby: 15. 6. 2011The paper deals with Spanish cultural institute the Cervantes Institute and its activity after 2004. Important changes occured in Spain after the arrival of the new governement that year in both domestic and foreign policy. ...