Analýza klubů Mattoni NBL a jejich práce s fanoušky
The analysis clubs in Mattoni NBL and their work with fans
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/54217Identifiers
Study Information System: 128316
CU Caralogue: 990016349610106986
Collections
- Kvalifikační práce [8928]
Author
Advisor
Referee
Nikodým, Jiří
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
16. 9. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
marketing, propagace, merchandising, charita, návštěvnost, vstupenky, fanoušek, basketbalKeywords (English)
marketing, promotion, merchandising, charity, attendance, tickets, fan, basketballNázev: Analýza klubů Mattoni NBL a jejich práce s fanoušky Cíle práce: Cílem práce je analýza práce klubů, působících v Mattoni NBL, s fanoušky. Práce zobrazuje marketing klubů, marketingový mix, propagaci, propagační akce a základnu fanoušků. Získaná data mezi sebou porovnává, analyzuje a následně se snaží vyvodit určité závěry, které by vedly ke zlepšení komunikace a prezentace klubů na veřejnosti a posléze ke zvýšení divácké návštěvnosti. Klíčová slova: marketing, propagace, merchandising, charita, návštěvnost, vstupenky, fanoušek, basketbal
Title: The analysis clubs in Mattoni NBL and their work with fans Objectives: The main objective of the work is, how the clubs work with their fans. The thesis also shows the marketing of the clubs, marketing mix, promotion, promotion actions and fan base. The data, which I recieved from the clubs, I compare and analyse. From this data I deduce conclusions, which can improve communication and the presentation of the clubs to the public and can help improve attendance. Key words: marketing, promotion, merchandising, charity, attendance, tickets, fan, basketball