Zobrazit minimální záznam

Role genderu ve vybraných irských dramatech
dc.contributor.advisorWallace, Clare
dc.creatorPichrtová, Lenka
dc.date.accessioned2017-05-16T00:48:22Z
dc.date.available2017-05-16T00:48:22Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/54126
dc.description.abstractCílem této diplomové práce je zmapovat, jak se promítly rozsáhlé změny v irské společnosti do podoby moderního irského dramatu. Kdysi především rurální země svázaná náboženskými dogmaty a koloniální minulostí prošla ve druhé polovině dvacátého století výrazným vývojem, poznamenaným především slábnoucím vlivem katolické církve a rostoucí ekonomickou prosperitou. Ústřední problematikou irské kultury byla vždy snaha o definici všeobjímající národní identity. Tato snaha byla nejdříve na počátku dvacátého století podmíněna touhou odlišit se od Velké Británie a oprostit se od koloniální minulosti. Ve druhé polovině dvacátého století se však ideologický obraz národní identity (jehož validita byla beztak vždy přinejmenším sporná) začal stále více vzdalovat realitě. Úvod této práce bude věnován shrnutí změn, kterých doznala irská společnost v průběhu dvacátého století. Ze stručné charakterizace těchto změn by měla jasně vyplynout nutnost přeformulování hlavních znaků národní identity, kterou pociťovali irští umělci druhé poloviny dvacátého století. V centru zájmu této práce bude analýza tří divadelních her reprezentujících moderní irské drama - Carthaginians Franka McGuinnesse, Dancing at Lughnasa Briana Friela a The Mai z pera Mariny Carr. Původní definice irské národní identity do značné míry stavěla na...cs_CZ
dc.description.abstractThe purpose of this thesis is to examine how the turbulent changes within the Irish society affected the face of modern Irish drama. Ireland, originally a rural country bound by religious dogmas and its own colonial past, underwent a considerable amount of development in the latter half of the 20th century; it was predominantly manifested through an increased Celtic Tiger economic prosperity and decreasing influence of the Catholic Church. The central interest of Irish culture has always been the effort to define a unifying national metanarrative and identity. In the beginning of the 20th century this desire was motivated by a struggle to establish a vital opposition between Ireland and Great Britain and definitely renounce its depreciating status of a former colony. However, in the second half of the 20th century the discrepancy between the nationalist ideology driven idea of Irish identity (whose value has always been questionable to say the least) and its modern reality became unbridgeable. The introduction of this thesis is dedicated to summarizing the changes within the Irish society in the course of the 20th century. A brief characterization of this turbulent development should justify the urge of more recent artists to re-formulate the Irish national metanarrative to suit the 20th century...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectModern Irish dramacs_CZ
dc.subjectBrian Frielcs_CZ
dc.subjectMarina Carrcs_CZ
dc.subjectFrank McGuinnesscs_CZ
dc.subjectGendercs_CZ
dc.subjectSexualitycs_CZ
dc.subjectPerformativitycs_CZ
dc.subjectThe Maics_CZ
dc.subjectCarthaginianscs_CZ
dc.subjectDancing at Lughnasacs_CZ
dc.subjectModerni irske dramaen_US
dc.subjectBrian Frielen_US
dc.subjectMarina Carren_US
dc.subjectFrank McGuinnessen_US
dc.subjectGenderen_US
dc.subjectSexualitaen_US
dc.subjectPerformativitaen_US
dc.subjectThe Maien_US
dc.subjectCarthaginiansen_US
dc.subjectDancing at Lughnasaen_US
dc.titleThe Role of Gender in Selected Irish Playsen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-09-16
dc.description.departmentDepartment of Anglophone Literatures and Culturesen_US
dc.description.departmentÚstav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId126771
dc.title.translatedRole genderu ve vybraných irských dramatechcs_CZ
dc.contributor.refereePilný, Ondřej
dc.identifier.aleph001625023
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.disciplineAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.programAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.programEnglish and American Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Anglophone Literatures and Culturesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish and American Studiesen_US
uk.degree-program.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-program.enEnglish and American Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCílem této diplomové práce je zmapovat, jak se promítly rozsáhlé změny v irské společnosti do podoby moderního irského dramatu. Kdysi především rurální země svázaná náboženskými dogmaty a koloniální minulostí prošla ve druhé polovině dvacátého století výrazným vývojem, poznamenaným především slábnoucím vlivem katolické církve a rostoucí ekonomickou prosperitou. Ústřední problematikou irské kultury byla vždy snaha o definici všeobjímající národní identity. Tato snaha byla nejdříve na počátku dvacátého století podmíněna touhou odlišit se od Velké Británie a oprostit se od koloniální minulosti. Ve druhé polovině dvacátého století se však ideologický obraz národní identity (jehož validita byla beztak vždy přinejmenším sporná) začal stále více vzdalovat realitě. Úvod této práce bude věnován shrnutí změn, kterých doznala irská společnost v průběhu dvacátého století. Ze stručné charakterizace těchto změn by měla jasně vyplynout nutnost přeformulování hlavních znaků národní identity, kterou pociťovali irští umělci druhé poloviny dvacátého století. V centru zájmu této práce bude analýza tří divadelních her reprezentujících moderní irské drama - Carthaginians Franka McGuinnesse, Dancing at Lughnasa Briana Friela a The Mai z pera Mariny Carr. Původní definice irské národní identity do značné míry stavěla na...cs_CZ
uk.abstract.enThe purpose of this thesis is to examine how the turbulent changes within the Irish society affected the face of modern Irish drama. Ireland, originally a rural country bound by religious dogmas and its own colonial past, underwent a considerable amount of development in the latter half of the 20th century; it was predominantly manifested through an increased Celtic Tiger economic prosperity and decreasing influence of the Catholic Church. The central interest of Irish culture has always been the effort to define a unifying national metanarrative and identity. In the beginning of the 20th century this desire was motivated by a struggle to establish a vital opposition between Ireland and Great Britain and definitely renounce its depreciating status of a former colony. However, in the second half of the 20th century the discrepancy between the nationalist ideology driven idea of Irish identity (whose value has always been questionable to say the least) and its modern reality became unbridgeable. The introduction of this thesis is dedicated to summarizing the changes within the Irish society in the course of the 20th century. A brief characterization of this turbulent development should justify the urge of more recent artists to re-formulate the Irish national metanarrative to suit the 20th century...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
dc.identifier.lisID990016250230106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV