"Bad Nigga": Hypermasculinity in African American Culture
"Zlej negr": Hypermaskulinita v afroamerické kultuře
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/54112Identifikátory
SIS: 127365
Kolekce
- Kvalifikační práce [23212]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Ulmanová, Hana
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Anglistika - amerikanistika
Katedra / ústav / klinika
Ústav anglofonních literatur a kultur
Datum obhajoby
16. 9. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
maskulinita,rap,nasili,gangsta,performativita, Afroamericane, genderKlíčová slova (anglicky)
masculinity,rap,violence,gangsta,performativity,African Americans,genderCílem diplomové práce je analyzovat a interpretovat hypermaskulinní prvky v performanci Afroamerických rapperů. Zkoumá její principy a zároveň nastiňuje možný vliv rapové hudby na veřejnost, čímž reaguje na neustálou kritiku tohoto kontroverzního žánru. Úvod diplomové práce je věnován historickému kontextu celé problematiky a popisuje narušení maskulinních rolí v Afroamerické komunitě v době otroctví a přibližuje vliv diskriminace a rasismu na chápání maskulinity. Kontext problému, který je klíčový k pochopení vývoje dnešních postav v rapových textech, je rozšířen o rozbor relevantních tendencí Afroamerického folkloru oslavující hypermaskulinitu a s ní spojené násilí a kriminalitu. Se všemi těmito prvky se setkáváme při studiu rapových textů. V následujících dvou kapitolách je popsán vztah autenticity v rapu a performativity genderu. Poznatky v kapitole o genderu vychází z teorie Judith Butler, především pak z její knihy Gender Trouble. Pojem autenticity je kriticky zkoumán ve spojení s uměním obecně, později ve vztahu k rapové hudbě. V závěrečných kapitolách se diplomová práce zabývá kategorizací maskulinních typů a popisuje čtyři základní postavy, které se opakovaně objevují v rapu. Všechny maskulinní typy jsou ilustrovány na příkladech.
The aim of this thesis is to analyze and interpret the hypermasculine elements of African American performance in rap music. It shall examine the ways in which the performance works as well as its possible influence on the public; therefore, it shall also react to the widespread criticism of the genre. In order to understand the complexity of the issue, it sketches the history of African American men struggling to attain their manhood and it points out the damage done to African American masculinity during the era of slavery and the following period of Reconstruction. Moreover, it is necessary to trace back the inspiration that helped to constitute the hypermasculine images. To do that, we shall look into the folkloric tradition of figures such as the "bad nigger" and "badman" or "bad nigga;" and we shall see how these personas transformed into the modern figures of "gangstas," pimps and hip hop revolutionaries. In the next two chapters, the thesis discusses the relation of rap music authenticity and the performativity of gender, which is based on Judith Butler's gender theory as described in her book Gender Trouble. Regarding authenticity, we shall dissect the term itself and its potential meaning for a work of art. In the last few chapters, the thesis attempts to categorize hip hop masculinity...