Kompetence vedoucích učitelů odborné výchovy ve střední škole
Competence of the Chief Teachers of Professional Training at Secondary Schools
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/54068Identifikátory
SIS: 133030
Kolekce
- Kvalifikační práce [18093]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Lisnerová, Romana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Školský management
Katedra / ústav / klinika
Centrum školského managementu
Datum obhajoby
19. 6. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Závěrečná bakalářská práce se zabývá stanovením kompetencí vedoucích učitelů odborné výchovy ve střední škole, v teoretické části je vymezen termín kompetence s odkazy na literaturu a předchozí výzkum, zdůvodněn výběr teoretického, výchozího kompetenčního modelu, na jehož základě jsou vybrány kompetence k výzkumu, který dává odpověď na otázky týkající se požadovaných kompetencí pro VUOV, zda považují odborné kompetence za důležitější než kompetence ostatní a jaká míra důležitosti je přisuzována jednotlivým kompetencím. Součástí výzkumu je i zjištění, zda mají VUOV možnost využít svých manažerských kompetencí ke zkvalitnění výuky. V rámci výzkumného projektu byl proveden kvantitativní výzkum na středních odborných školách v Ústeckém kraji pomocí dotazníků, určených pro dvě skupiny respondentů, a to VUOV a ředitele škol, výsledky pak byly ověřeny strukturovaným pohovorem.
(angl.) Thefinal thesis dealswithdeterminationofthecompetenceofthechiefteachersofprofessionaltrainingatsecondarys chools (CTPT). Thetheoretical part explainsthe term competence, introducesthelinks to theliterarysources and thepreviousresearch, givesreasonsforchoosingtheinitialtheoreticalcompetence model according to whichtheresearchcompetenceischosen. Theresearchgivesresponses to thequestionsconcerningthedemandedcompetencefor CTPT, whethertheprofessionalcompetenceis more importantthantheothers and howimportanttheindividualcompetences are. Theresearchalsoinvestigates in thepossibilityofusingtheCTPT'smanagingcompetence to improvetheirlessons. Theresearchprojectincludes a quantitativeresearchatsecondaryschools in the region of Ústí nad Labem making use ofquestionnairesdesignedfortwogroupsofrespondents - the CTPT and theheadteachers. Theoutcomesofthequestionnaires are verified in structuredinterviews.