Vliv počtu pracovišť na řízení mateřské školy
Influence of the number of workplaces on the nursery school management
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/54031Identifiers
Study Information System: 133055
Collections
- Kvalifikační práce [18712]
Author
Advisor
Referee
Trunda, Jiří
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
School Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
19. 6. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
řízení, ředitelka, mateřská škola, práva a povinnosti, odpovědnost, pracovní doba, vzdělání ředitelky, vedoucí pracovníci, autonomie, identitaKeywords (English)
Management, Director, kindergarten, rights and obligations, responsibilities, hours of work, education director, officers, autonomy, identityNÁZEV: Vliv počtu pracovišť na řízení mateřské školy AUTOR: Hana Steinbachová KATEDRA: Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: RNDr.Jindřich Kitzberger ABSTRAKT: Ředitelka mateřské školy řídí právní subjekt. Tento subjekt může být tvořen různým počtem mateřských škol. Funkce ředitelky školy s sebou přináší velké množství povinností, odpovědnosti a nezbytné znalosti dovedností manažerských. Jejich soupis poukazuje na obtížnou a nelehkou práci ředitele. Ředitelka mateřské školy dle vlastní úvahy a v mezích, které jí určují právní předpisy, stanoví určité způsoby, postupy práce, organizování a rozhodnutí tak, aby mateřská škola naplňovala svou funkci. Bakalářská práce se zabývá rozdíly ve způsobu řízení mateřských škol s různým počtem pracovišť v Plzeňském kraji. Cílem práce je zjistit, analyzovat a vyhodnotit rozdíly ve způsobu řízení mateřských škol s různým počtem pracovišť, časovou náročnost řízení, zachování identity a autonomie mateřských škol. Posoudit, zda je řízení mateřských škol s jedním pracovištěm a škol tvořených více pracovišti ovlivněno a podmíněno dosaženým vzděláním ředitelek mateřských škol. Zaměřit se, jak ředitelky řeší dané problémy v jednotlivých školách, jak organizují a zvládají vedení dalších pracovišť. Blíže specifikovat, jaké spolupracovníky si volí ve své mateřské škole, jak...
TITLE: Effect of number of departments in the management of kindergartens AUTHOR: Hana Steinbachová DEPARTMEENT: Centre for School Management SUPERVISOR: RNDr.Jindřich Kitzberger ABSTRAKT: The director of the kindergarten governed entity. This entity may be formed by a different number of kindergartens. Function headmistress brings a large amount of the duties, responsibilities and necessary skills knowledge management. Their list highlights the difficult and hard work director. The director of the kindergarten in its sole discretion and to the extent that it determines legislation specifies certain ways of working procedures, organization and decisions so that kindergarten filled its function. This thesis deals with the differences in the management of kindergartens with different number of centers in the Region. The aim is to identify, analyze and evaluate the differences in the management of kindergartens with different number of workplaces, time management, preservation of identity and autonomy kindergartens. Assess whether the management of kindergartens with one workplace and schools formed more work influenced and conditioned by education directors of kindergartens. Focus as Director solves the problems in individual schools, how they organize and manage guidance to other departments. Specify in...