Zobrazit minimální záznam

Religious literacy
dc.contributor.advisorOpatrný, Aleš
dc.creatorKaucká, Jitka
dc.date.accessioned2017-05-15T23:03:59Z
dc.date.available2017-05-15T23:03:59Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/53749
dc.description.abstractDiplomová práce "Náboženská gramotnost" si klade za cíl zmapovat a definovat nový pojem náboženská gramotnost, popsat žádoucí náboženskou gramotnost v závislosti na věku a uvést základní přehled prvků, které ji vytváří. Práce se týká náboženské gramotnosti na poli katolického křesťanství. Nejprve je zařazeno pojednání o pojmu gramotnost obecně, jsou vymezeny jeho úrovně, druhy, hlavní činitele a hlediska posuzování. Dále je pojednáno o gramotnosti kulturní, o vzdělávání jako o jejím formování a o vztahu mezi kulturou a křesťanstvím. Poté s využitím obsahu pojmů obecné a kulturní gramotnosti následuje vlastní definice náboženské gramotnosti. Náboženská gramotnost je v práci vymezena ze dvou úhlů pohledu, které se vzájemně prolínají, tj. z pohledu znalostního a z pohledu praktického. Je pojednáno o náboženské gramotnosti v obou oblastech v jednotlivých věkových obdobích - v dětství, v mládí a v dospělosti. Pro každou věkovou skupinu jsou charakterizovány vhodné stimuly rozvoje gramotnosti a aktivity v životě farnosti. Klíčová slova: gramotnost, dítě, mládež, dospělí, duchovní život, náboženské znalostics_CZ
dc.description.abstractThe Diploma thesis "Religious Literacy" aims to map and define a new concept of the religious literacy, to describe the desirable religious literacy depending on the age and to state a basic overview of the elements that it generates. The thesis involves the religious literacy in the field of Catholic Christianity. First, it deals with the concept of literacy in general; it is defined by the levels, types, key factors and aspects of the assessment. In addition, the thesis talks about the cultural literacy, about the education as its forming and the relationship between the culture and Christianity. Then, using the concepts of general and cultural literacy, the definition of religious literacy follows. Religious literacy is defined in the thesis of two angles, which are interconnected, ie in terms of knowledge and practice. The religious literacy is discussed in both areas in the different age periods - in childhood, youth and adulthood. For each age group the appropriate incentives of the development of literacy and the activities in parish life are characterized. Key words: literacy, child, young people, adults, spiritual life, religious knowledge.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.subjectgramotnostcs_CZ
dc.subjectdítěcs_CZ
dc.subjectmládežcs_CZ
dc.subjectdospělícs_CZ
dc.subjectduchovní životcs_CZ
dc.subjectnáboženské znalostics_CZ
dc.subjectliteracyen_US
dc.subjectchilden_US
dc.subjectyoung peopleen_US
dc.subjectadultsen_US
dc.subjectspiritual lifeen_US
dc.subjectreligious knowledge literacyen_US
dc.subjectchilden_US
dc.subjectyoung peopleen_US
dc.subjectadultsen_US
dc.subjectspiritual lifeen_US
dc.subjectreligious knowledgeen_US
dc.titleNáboženská gramotnostcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-01-30
dc.description.departmentDepartment of Pastoral Theology and Law Sciencesen_US
dc.description.departmentKatedra pastorálních oborů a právních vědcs_CZ
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId139730
dc.title.translatedReligious literacyen_US
dc.contributor.refereeKuźniar, Mariusz
dc.identifier.aleph001679741
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTheological educationen_US
thesis.degree.disciplineTeologické naukycs_CZ
thesis.degree.programTeologiecs_CZ
thesis.degree.programTheologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csTeologické naukycs_CZ
uk.degree-discipline.enTheological educationen_US
uk.degree-program.csTeologiecs_CZ
uk.degree-program.enTheologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce "Náboženská gramotnost" si klade za cíl zmapovat a definovat nový pojem náboženská gramotnost, popsat žádoucí náboženskou gramotnost v závislosti na věku a uvést základní přehled prvků, které ji vytváří. Práce se týká náboženské gramotnosti na poli katolického křesťanství. Nejprve je zařazeno pojednání o pojmu gramotnost obecně, jsou vymezeny jeho úrovně, druhy, hlavní činitele a hlediska posuzování. Dále je pojednáno o gramotnosti kulturní, o vzdělávání jako o jejím formování a o vztahu mezi kulturou a křesťanstvím. Poté s využitím obsahu pojmů obecné a kulturní gramotnosti následuje vlastní definice náboženské gramotnosti. Náboženská gramotnost je v práci vymezena ze dvou úhlů pohledu, které se vzájemně prolínají, tj. z pohledu znalostního a z pohledu praktického. Je pojednáno o náboženské gramotnosti v obou oblastech v jednotlivých věkových obdobích - v dětství, v mládí a v dospělosti. Pro každou věkovou skupinu jsou charakterizovány vhodné stimuly rozvoje gramotnosti a aktivity v životě farnosti. Klíčová slova: gramotnost, dítě, mládež, dospělí, duchovní život, náboženské znalostics_CZ
uk.abstract.enThe Diploma thesis "Religious Literacy" aims to map and define a new concept of the religious literacy, to describe the desirable religious literacy depending on the age and to state a basic overview of the elements that it generates. The thesis involves the religious literacy in the field of Catholic Christianity. First, it deals with the concept of literacy in general; it is defined by the levels, types, key factors and aspects of the assessment. In addition, the thesis talks about the cultural literacy, about the education as its forming and the relationship between the culture and Christianity. Then, using the concepts of general and cultural literacy, the definition of religious literacy follows. Religious literacy is defined in the thesis of two angles, which are interconnected, ie in terms of knowledge and practice. The religious literacy is discussed in both areas in the different age periods - in childhood, youth and adulthood. For each age group the appropriate incentives of the development of literacy and the activities in parish life are characterized. Key words: literacy, child, young people, adults, spiritual life, religious knowledge.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Katedra pastorálních oborů a právních vědcs_CZ
dc.identifier.lisID990016797410106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV