Formy spolupráce rodiny a školy na 1. stupni ZŠ
Forms of family-school cooperation in primary school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/53707Identifikátory
SIS: 132689
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Stará, Jana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
9. 1. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Rodina, škola, spolupráce, komunikace, Program Začít spolu, standardy, Smlouvy o učeníKlíčová slova (anglicky)
Family, School, Cooperation, Communication, Step by Step Programme, Standards, Learning AgreementsDiplomová práce se zabývá formami spolupráce mezi rodinou a školou v programu Začít spolu. Teoretická část se zaměřuje na rodinu a školu jako výchovně vzdělávací instituce, popisuje jejich historický vývoj a na něj navazující současné trendy v komunikaci a ve spolupráci mezi školou a rodinou. Práce převážně čerpá z programu Začít spolu. Věnuje se dvěma vybraným standardům, které vymezují kritéria kvality spolupráce školy s rodinou, a oba dokumenty porovnává. Empirická část prezentuje akční výzkum, který se zaměřuje na "Smlouvy o učení", jako jednu z možných forem spolupráce školy s rodinou. Mapuje implementaci "Smluv" na základní škole X a zkoumá přínosy těchto "Smluv" pro žáka, rodiče, učitele a pro jejich vzájemnou spolupráci. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
This diploma thesis deals with the forms of cooperation between parents and school in the school programme Step by Step. The theoretical part investigates family and school as an educational institutions and describes its historical evolution and on-going trends in a mutual communication between family and school. The major source of the Diploma Thesis is the Programme Step by Step. The theoretical part is focused on 2 basic standards critical for the quality of cooperation between school and family. Programme documents are compared both. The empiric part presents an action research focused on "Learning Agreements" as a one of the family- school cooperation. It deals with the "Learning Agreement" implementation in a certain school named X. It investigates its contribution for its contribution for children, parents, teachers and mutual cooperation. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)