Postoje rodičů k integraci dětí se speciálními vzdělávacími potřebami do běžných škol se zaměřením na integraci dětí s dětským autismem
Parents attitude to integration of children with special needs to common schools focused on integration of children with autism
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/53401Identifikátory
SIS: 135304
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Mrkosová, Eva
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika předškolního věku
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
11. 6. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Dítě předškolního věku, dítě se speciálními vzdělávacími potřebami, poruchy autistického spektra, výchova a vzdělání, integraceKlíčová slova (anglicky)
Preschool child, child with special needs, Autism Spectrum Disorders, education, integration. Preschool child, child with special needs, Autism Spectrum Disorders, education, integration. Preschool child, child with special needs, Autism Spectrum Disorders, education, integrationInstitucionální výchova a vzdělávání dětí v předškolním věku jsou založeny na individuálním přístupu pedagogů mateřských škol. Výchova a vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami je z tohoto důvodu vhodná právě v mateřských školách, kde se mohou tyto děti přirozeně rozvíjet ve skupině svých vrstevníků a zároveň se také rozvíjí postoje a hodnoty ostatních dětí k odlišnostem. Teoretická část se nejprve zabývá otázkou předškolní výchovy a vzdělávání. Poté se orientuje na dítě se speciálními vzdělávacími potřebami, jeho rodinu a vzdělávání. Další specifická část popisuje podrobněji poruchy autistického spektra s podpůrnými aspekty výchovy a vzdělávání dětí s autismem. Poslední část řeší problematiku integrace dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Praktická část uvádí výsledky šetření v oblasti postojů rodičů předškolních dětí k individuální integraci dětí do běžných mateřských škol a zároveň představuje jeden z úspěšných příkladů individuální integrace dítěte s poruchou autistického spektra do běžné mateřské školy.
Instututional education of preschool children is based on individual attitude of the educators at nursery schools. Education of children with special needs is for that reason just siutable at nursery schools where these children can be naturally developed in the group of the same-age children and also the attitudes and values to the dissimilarity of another children are developed alongside. The theoretical part first of all deals with the qestion of the preschool education. Than it concentrates on child with special needs, its family and education. The next specific part describes Autism Spectrum Disorders in detail and the supporting educational aspects of children with autism. The last part deals with the integration problems of children with special needs. The practical part presents the results in sphere attitudes of preschools children's parents to the individual integration of children to common nursery schools and also presents one of the successful examples of individual integration of the child with autism to the common nursery school.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Role pečujících osob v rodině s dítětem s dětskou mozkovou obrnou
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOJanečková, Klára (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016)Datum obhajoby: 23. 5. 2016 -
Specifika sociální práce s rodinou v rozvodu z pohledu sociálně právní ochrany dětí
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOSvobodová, Lucie (Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta, 2015)Datum obhajoby: 10. 9. 2015Tato práce pojednává zejména o ochraně dítěte v souvislosti s rozvodem či rozchodem jeho rodičů a zabývá se úlohou orgánu sociálně - právní ochrany dětí a soudu v této problematice. Vymezuje především z hlediska platné ... -
Vliv hormonální antikoncepce při výběru partnera na zdraví a vývoj potomků
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOPodobová, Lucia (Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, 2014)Datum obhajoby: 3. 2. 2014