Využití metody assessment centre k hodnocení a rozvoji pracovníků ve školství
Use of the Assessment centre method for assessment and development of employees in the education.
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/53382Identifikátory
SIS: 133149
Kolekce
- Kvalifikační práce [19345]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Trojan, Václav
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Management vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Centrum školského managementu
Datum obhajoby
18. 6. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Výběr, hodnocení a rozvoj pracovníků, kompetence a kompetenční model, potenciál pracovníkůKlíčová slova (anglicky)
Selection, evaluation and development of staff, competencies and competency model, potential of employeesDiplomová práce s názvem "Využití metody Assessment centre k hodnocení a rozvoji pracovníků ve školství" přináší pohled na problematiku práce s lidskými zdroji v dnešních firmách a zkoumá možnosti využití firemních zkušeností s touto metodou v oblasti školství. Assessment centre je ozřejměno jako jedna ze specifických efektivních metod hodnocení pracovníků, kdy dochází k hodnocení více pracovníků najednou, za přítomnosti více hodnotitelů. Přínosem celé práce je představení a reflexe metody jako nástroje k výběru, hodnocení a rozvoji pedagogických pracovníků. V teoretické části je metoda charakterizována v kontextu s možnostmi využití ve školství za předpokladu její modifikace na současné standardní podmínky škol. V empirické části je zkoumáno využití metody na modifikovaném modelu rozvojového Assessment centre ve specifických podmínkách dané školy. Záznam z kvalitativního výzkumu popisuje zpracování, realizaci a vyhodnocení potenciálu adaptovaného modelu. Přináší podklad k následnému ověřování validity a efektivity metody.
The aim of this diploma thesis "Use of the Assessment Center method for the evaluation and personal? development of workers in education" is to bring insight into the issue of working with human resources in contemporary companies and furthermore to research opportunities of using these experiences in the field of education. Assessment centre is known as the specific and effective method of evaluation of employees, when more workers are being evaluated, while more evaluators are present at the same time. Contribution of this work can be seen in presentation and reflection of the method as a tool of selection, evaluation and staff development in the field of education. In the theoretical part the application of method is characterized in the context of needs and conditions of the educational field. The empirical part consists of examination in utilization of the method on specific model of developing Assessment centre under the specific conditions of particular school. Qualitative research describes elaboration, realization, and evaluation of a potential of the adapted model. It provides a foundation for the subsequent verification of the effectiveness of the method.