Předvolební strategie v české prezidentské kampani 2012/13 - srovnání stranických a nestranických kandidátů
Election strategy of candidates in Czech presidential campaign 2012/2013 - comparison of party and non-party candidates
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/53026Identifiers
Study Information System: 125118
Collections
- Kvalifikační práce [17115]
Author
Advisor
Referee
Just, Petr
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Political Science and International Relations
Department
Department of Political Science
Date of defense
18. 6. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
prezidentské volby v ČR 2013, prezidentští kandidáti, přímá volba, předvolební strategie, předvolební kampaň, politický marketingKeywords (English)
Czech presidential elections 2013, presidential candidates, direct vote, election strategy, election campaign, political marketingPředkládaná bakalářská práce Předvolební strategie v české prezidentské kampani 2012/13 - srovnání stranických a nestranických kandidátů se zabývá kampaní před prvními přímými prezidentskými volbami v České republice v roce 2013, zvláště se pak soustředí na jednotlivé kandidáty a jimi zvolené předvolební strategie s přihlédnutím k jejich stranické příslušnosti. Jedná se o deskriptivní analýzu jednotlivých kampaní vycházející z kritérií Daria Skrzypińského a následnou komparaci jednotlivých klasifikovaných prvků (komunikační strategie, finanční strategie a strategie vztahů mezi jednotlivými kandidáty) a zohledněním případné stranické příslušnosti daného kandidáta. Teze ověřované v této práci se soustředily na výchozí pozici obou skupin kandidátů, výhody či nevýhody jejich kampaní v porovnání s druhou skupinou a úspěšnost jednotlivých kampaní.
The bachelor thesis Election strategy of candidates in Czech presidential campaign 2012/2013 - comparison of party and non-party candidates assesses the election campaign before the first direct vote presidential elections in the Czech Republic in 2013 with regards to the party classification of the candidates. The thesis consists of descriptive analysis of each campaign according to Dariusz Skrzypiński's criteria and a comparison of those criteria (communication strategy, financial strategy and strategy of relations between candidates) within the party and the non-party candidate campaigns. The assumptions verified in this thesis focus on both party and non-party candidates, advantages and disadvantages of their strategies and their comparison.