Předvolební strategie v české prezidentské kampani 2012/13 - srovnání stranických a nestranických kandidátů
Election strategy of candidates in Czech presidential campaign 2012/2013 - comparison of party and non-party candidates
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/53026Identifikátory
SIS: 125118
Kolekce
- Kvalifikační práce [17123]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Just, Petr
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Politologie a mezinárodní vztahy
Katedra / ústav / klinika
Katedra politologie
Datum obhajoby
18. 6. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
prezidentské volby v ČR 2013, prezidentští kandidáti, přímá volba, předvolební strategie, předvolební kampaň, politický marketingKlíčová slova (anglicky)
Czech presidential elections 2013, presidential candidates, direct vote, election strategy, election campaign, political marketingPředkládaná bakalářská práce Předvolební strategie v české prezidentské kampani 2012/13 - srovnání stranických a nestranických kandidátů se zabývá kampaní před prvními přímými prezidentskými volbami v České republice v roce 2013, zvláště se pak soustředí na jednotlivé kandidáty a jimi zvolené předvolební strategie s přihlédnutím k jejich stranické příslušnosti. Jedná se o deskriptivní analýzu jednotlivých kampaní vycházející z kritérií Daria Skrzypińského a následnou komparaci jednotlivých klasifikovaných prvků (komunikační strategie, finanční strategie a strategie vztahů mezi jednotlivými kandidáty) a zohledněním případné stranické příslušnosti daného kandidáta. Teze ověřované v této práci se soustředily na výchozí pozici obou skupin kandidátů, výhody či nevýhody jejich kampaní v porovnání s druhou skupinou a úspěšnost jednotlivých kampaní.
The bachelor thesis Election strategy of candidates in Czech presidential campaign 2012/2013 - comparison of party and non-party candidates assesses the election campaign before the first direct vote presidential elections in the Czech Republic in 2013 with regards to the party classification of the candidates. The thesis consists of descriptive analysis of each campaign according to Dariusz Skrzypiński's criteria and a comparison of those criteria (communication strategy, financial strategy and strategy of relations between candidates) within the party and the non-party candidate campaigns. The assumptions verified in this thesis focus on both party and non-party candidates, advantages and disadvantages of their strategies and their comparison.