Problematika výchovy a vzdělávání mimo vyučování v Klatovech
The Issues of Education and Learning Outside of the Schooling in Klatovy
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/52966Identifikátory
SIS: 122661
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Pávková, Jiřina
Oponent práce
Komárková, Tereza
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
17. 6. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
výchova, vzdělávání, volný čas, mimoškolní aktivity, zařízení pro výchovu a vzdělávání mimo vyučování, Klatovy, děti, mládež, rodinaKlíčová slova (anglicky)
upbringing, education, free time, extracurricular, institution for education out of tuition, Klatovy, children, young people, familyBakalářská práce se zabývá problematikou výchovy a vzdělávání mimo vyučování v Klatovech. Cílem práce je zjistit konkrétní činnost jednotlivých organizací pro výchovu a vzdělávání mimo vyučování v Klatovech a případně navrhnout zlepšení práce v těchto organizacích. Práce je členěna do dvou částí: Teoretická část vysvětluje historii a základní pojmy v oblasti pedagogiky volného času a předkládá návrhy trávení volného času u různých věkových skupin. Empirická část obsahuje přehled všech zařízení pro volnočasové aktivity v Klatovech a polostrukturované rozhovory se zástupci vybraných organizací pro výchovu a vzdělávání mimo vyučování. Zabývá se metodologií tohoto výzkumu.
This thesis deals with the issues of upbringing and education out of tuition in Klatovy. The goal of my thesis is to identify the specific activities of each organization for education and upbringing out of tuition in Klatovy, and alternatively to suggest improvements in the work of these organizations. The work is divided into two parts: the theoretical part explains the history and basic terms in the field of leisure education and puts forward proposals for spending leisure time in different age groups. The empirical part contains a list of all leisure facilities in Klatovy and semi-structured interviews with representatives of selected organizations for education and upbringing out of tuition. It deals with the methodology of this research.