Analýza koncepce vzdělávání zaměstnanců Vězeňské služby České republiky
Analysis of the concept of education Prison Service employees in the the Czech Republic
dizertační práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/5283/thumbnail.png?sequence=6&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/5283Identifikátory
SIS: 137119
Kolekce
- Kvalifikační práce [19258]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Květoňová, Lea
Mühlpachr, Pavel
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Oddělení pro vědeckou činnost
Datum obhajoby
13. 10. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Prospěl/a
Klíčová slova (česky)
disertace, profesní příprava, vězeňstvíPředložená disertační práce je věnována systému vzdělávání zaměstnanců ve Vězeňské službě České republiky a návrhu nového vzdělávacího programu Penitenciámí pedagogika pro speciální pedagogy a vychovatele Vězeňské služby České republiky. Disertační práce popisuje vzdělávání od povinného vstupního vzdělávání v Základní profesní přípravě nově nastupujících zaměstnanců až po specializační kurzy Programu celoživotního vzdělávání, které jsou určeny všem zaměstnancům Vězeňské služby České republiky podle jejich funkčního zařazení. V současné době se v pojetí výkonu vazby a výkonu trestu odnětí svobody v českém vězeňství uplatňují výrazně humanizační trendy. S vězněm je zacházeno nejen podle principů Evropských vězeňských pravidel, ale i pravidel profesní etiky, lidské slušnosti, individuálního přístupu s využíváním poznatků z oboru speciální pedagogiky, speciálně pedagogické diagnostiky, forenzní psychologie a dalších souvisejících vědních oborů. Aby pracovníci Vězeňské služby ČR mohli tento přístup zvládat a kvalifikovaně pracovat, musí být na výkon svého povolání v tak specifických podmínkách, jako je vězení, kvalitně připraveni. Proto byly zpracovány profily jednotlivých funkcí, které kvality potřebné pro výkon jejich práce formulují. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The presented dissertation focuses on the educational system o f the Czech Republic Prison service staff and on the proposal o f the new educational module called Penitentiary Pedagogy for special educationalists and trainers of the Prison Service o f the Czech Republic. This dissertation describes education, from compulsory entry education within the new staff Basic Preparation Entry program up to specialized courses in the Program o f Lifelong Education. These are established for all Prison service staff according to their official position. Currently the humanization trends are markedly preferred in the detention conception (including remand detention) within the Czech prison system. The inmate is treated not only according to the European Prison Rules principals, but also according to the professional ethic rules, human fairness and in particular access and use o f special pedagogy knowledge, special pedagogy diagnostics, forensic psychology and other related branches o f science. The staff must be excellently prepared to carry out their duties in such specific conditions in the prisons while complying with the above-mentioned new approach. Therefore the profiles o f particular professions were developed to formulate the qualities needed for the application o f their work. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)