Dogme - The Role of the Teacher in Dogme Approach
Dogme - Role učitele ve výuce s prvky Dogme
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/52746Identifiers
Study Information System: 124392
Collections
- Kvalifikační práce [18678]
Author
Advisor
Referee
Červinková Poesová, Kristýna
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Pedagogy
Department
Information is unavailable
Date of defense
20. 6. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
English
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Dogme, Scott Thornbury, Luke Meddings, the role of the teacherKeywords (English)
Dogme, Scott Thornbury, Luke Meddings, role učiteleNÁZEV PRÁCE: Dogme - Role učitele ve výuce s prvky Dogme AUTOR: Bc. Daniela Kulíková, DiS KATEDRA: Katedra anglického jazyka a literatury Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta VEDOUCÍ: Mgr. Karel Ždárek ABSTRAKT: Tato práce je primárně určena pro zkušené či začínající učitele, kteří by se rádi dozvěděli více o Dogme, jako alternativě k tradiční (na učebnici založené) výuce. Tato práce zkoumá a shrnuje principy Dogme, které jsou dále rozebrány z pohledu učitele a jeho rolí v učebním procesu. Praktická část obsahuje rozbory vlastních hodin ve stylu dogme a poskytuje praktické návody pro pedagogy v oboru. KLÍČOVÁ SLOVA: Dogme, Scott Thornbury, Luke Meddings, role učitele
TITLE OF WORK: Dogme - The Role of the Teacher in Dogme Approach AUTHOR: Bc. Daniela Kulíková, DiS DEPARTMENT: Department of English Language and Literature Charles University in Prague, Faculty of Education SUPERVISOR: Mgr. Karel Žďárek ABSTRACT: This text is primarily for teaching professionals or teachers in training who would like to explore Dogme as an alternative to traditional (coursebook-based) English instruction. This thesis researches and summarizes the principles of Dogme which are later projected through the various roles of the teacher. It contains my personal analysis and reflection of Dogme lessons I have conducted and offers practical tips for fellow professionals. KEY WORDS: Dogme, Scott Thornbury, Luke Meddings, the role of the teacher