Dohlednost na letišti Praha Ruzyně
Visibility at the Praha Ruzyne airport
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/52504Identifikátory
SIS: 128510
Kolekce
- Kvalifikační práce [10679]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pišoft, Petr
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Aplikovaná fyzika
Katedra / ústav / klinika
Katedra fyziky atmosféry
Datum obhajoby
20. 6. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Dohlednost, meteorologická minima, mlhaKlíčová slova (anglicky)
Visibility, meteorological minima, fogCílem práce je poukázat na významnost dohlednosti při letovém provozu. Jsou stanoveny jisté minimální hodnoty, jichž musí dohlednost při určitých operacích v rámci letového provozu na letištích nabývat. Dohlednost má svůj denní a roční chod, který souvisí především s příkonem slunečního záření. Dále má na dohlednost vliv i vertikální teplotní zvrstvení atmosféry, směr a rychlost větru a aktuální podmínky počasí. Nejnižších hodnot dosahuje dohlednost při výskytu intenzivních srážek a mlhy. Především mlhy způsobují na letišti značné komplikace a často je potřeba přijmout speciální opatření pro organizaci letového provozu. Výskyt a trvání mlhy má tedy na letový provoz značný vliv a také proto je jim v této práci věnována pozornost. Vedle chodu dohlednosti a její závislosti na směr proudění, jsem se zaměřila především na podmínky vzniku a zánik mlh.
The goal of this bachelor thesis is to show the importance of visibility in flight operations. There are settled minima of visibility for each process, which must be achieved. Visibility has its own daily range, which is closely connected with solar radiation. Its also connected with a vertical structure of atmosphere, direction and speed of wind and current weather conditions. Visibility achieves its lowest values during intensive precipitations and in a fog. Mainly because of an appearance and lasting of a fog, there are compilations at the airport and very often a special procedures must be taken for an organization of flight operations. An appearance and lasting of a fog has a big influence on flight operations and that is why I pay an attention to this in my work. I concentrated myself not only on the daily range of visibility and its dependency on the direction of a wind, but on conditions of appearance and ending the fog as well.