Problematika využívání ICT v práci pedagogických pracovníků mateřských škol
Issue of using ICT in the work of pedagogical staff in kindergartens
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/52409Identifikátory
SIS: 133057
Katalog UK: 990016017800106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [19979]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Trojan, Václav
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Školský management
Katedra / ústav / klinika
Centrum školského managementu
Datum obhajoby
19. 6. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
ICT, OECD, IT odborník, ISCED, Manažer - ředitel školyKlíčová slova (anglicky)
ICT, OECD, IT expert, ISCED, Manager - a head teacher in educational systemsZávěrečná práce se snaží popsat současné tendence ve vztahu využívání ICT v práci pedagogických pracovníků k počítačové gramotnosti pedagogických pracovníků v mateřských školách. Cílem práce je nalézt souvislosti mezi dosavadním poznáním současných hodnot vzdělávání v informačních a komunikačních technologiích, moderních manažerských termínech, včetně situace a tendencí v předškolním vzdělávání, a samotným reálným stavem počítačové gramotnosti pedagogických pracovníků v mateřských školách, což je předpoklad právě pro využívání ICT v práci pedagogických pracovníků mateřské školy. V první části definuje záměry ve strategických dokumentech, které jsou v tomto prostředí aktuální, jako je Hlavní strategie vzdělávací politiky, informační společnost, učící se organizace, lidskými zdroji, včetně delegování. V druhé polovině pak zaváděním informačních technologií do škol, kurikulární reformou, údaji ve strategických dokumentech, informačními technologiemi v mateřské škole a možnostmi ICT pro vzdělávací organizace a požadavky moderní doby. Výzkumná část se zabývá současným stavem počítačového vzdělání a delegováním určitých činností právě s počítačovou technikou v závislosti na vyvrácení či potvrzení hypotéz. Na základě studia odborné literatury, vlastní zkušenosti z praxe vedoucího pracovníka mateřské...
The bachelor thesis strives to describe the current tendencies in the relation between using ICT in the work of pedagogical staff and the computer literacy of pedagogical staff in kindergartens. The aim of the thesis is to find the relations between the current cognition of the present values of education in ICT, modern managerial terms, including situation and tendencies in pre-school education and the real state of computer literacy of pedagogical staff in kindergartens itself, which is a prerequisite for using ICT in the work of pedagogical staff in kindergartens. The first part defines intentions in strategic documents which are topical in this environment, namely the Main educational policy strategy, information society, learning organization, human resources, including delegation. In the second half it deals with implementation of information technologies into schools, curricular reform, data in strategic documents, information technologies in kindergartens and ICT for educational organization and requirements of the modern age. The research part deals with the current state of computer education and delegation of certain activities using information technologies depending on refutation or confirmation of hypotheses. Based on the study of expert literature, my own practical experience as a...