Individuální integrace žáků se specifickými poruchami učení na 1. stupni základní školy
Individual integration of pupils with specific learning difficulties in primary school
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/52322Identifiers
Study Information System: 121975
Collections
- Kvalifikační práce [18094]
Author
Advisor
Referee
Ptáčková, Klára
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Special Pedagogy
Department
Information is unavailable
Date of defense
24. 6. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
specifické poruchy učení, dyslexie, dysgrafie, dysortografie, reedukace specifických poruch učení, vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení, individuální integrace, individuální vzdělávací plánKeywords (English)
specific learning disabilities, dyslexia, dysgraphia, dysortographia, reeducation of specific learning disabilities, education of pupils with learning disabilities, individual integration, individual education planBakalářská práce na téma "Individuální integrace žáků se specifickými poruchami učení na 1. stupni základní" školy pojednává o problematice vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení, která je v dnešní době velmi aktuálním tématem. Práce je standardně rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část, vypracována z odborných pramenů, definuje specifické poruchy učení, popisuje jejich klasifikaci, projevy, reedukaci a možnosti a zásady vzdělávání žáků s těmito obtížemi. Praktická část se věnuje popisu příkladu dobré praxe - Základní školy Táborské, kde individuální integrace žáků se specifickými poruchami učení probíhá. Zabývá se kromě charakteristiky školy, školského poradenského pracoviště a průběhu integrace i několika konkrétními příklady individuální integrace.
Bachelor thesis addresses the up-to-date issue of "Individual integration of pupils with specific learning disabilities in primary school". It is divided into theory and practical part. The theory part, worked out from specialized source, defines specific learning disabilities and describes its classification, symptoms, reeducation of specific learning disabilities in general . The practical part describes an example of good practice - Táborská Elementary School, where individual integration of pupils along with specific learning disabilities takes place. It deals, in addition to the characteristics of schools, school counseling department and course integration and several specific examples of the integration.