Řízení mateřských škol ve Středočeském kraji z pohledu manažerských funkcí
Nursery School Management in Central Bohemia - Managerial Functions
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/52313Identifikátory
SIS: 133052
Katalog UK: 990016017680106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [19358]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Svoboda, Petr
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Školský management
Katedra / ústav / klinika
Centrum školského managementu
Datum obhajoby
19. 6. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Mateřská škola, řízení, manažerské funkce, plánování, organizování, vedení lidí, kontrolaKlíčová slova (anglicky)
Nursery school, management, managerial functions, planning, organizing, leadership, monitoring(abstrakt) Tématem této práce je systém řízení mateřských škol ve Středočeském kraji z pohledu uplatňování manažerských funkcí. V důsledku legislativních změn získaly školy poměrně značnou autonomii, která klade vysoké požadavky na ředitele v oblasti řízení. Kvalita výchovně vzdělávacího procesu každé školy a jejího možného dalšího rozvoje závisí na jejím řízení. Výzkumná část je zaměřena na otázku strategického plánování, nastavení komunikačního systému, povinností zaměstnanců, delegování pracovních úkolů, způsobu realizace hospitační činnosti nebo nastavení evaluačního systému školy. Záměrem práce je poukázat na případná kritická místa v řízení tohoto typu škol a zároveň provést komparaci velkých a malých mateřských škol v jednotlivých oblastech řízení.
The topic of this thesis is the management system of kindergartens in Central Bohemia from the perspective of applying managerial functions. Due to legislative changes, kindergartens were more or less given considerable autonomy imposing high requirements on their directors in the area of management. The quality of educational process of each kindergarten and its further development potential depends on its management. The research part focuses on strategic planning, communication system parameters, obligations of employees, task delegation, implementation of inspection activities and school evaluation system parameters. The aim of this thesis is to point out potential problems concerning the management of kindergartens as well as to compare large and small kindergartens in individual management areas.