Weak forms of function words with special focus on the word that pronounced by Czech learners
Slabé formy funkčních slov se zaměřením na výslovnost slova that u českých studentů
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/52292Identifikátory
SIS: 132079
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Matuchová, Klára
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Matematika se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra anglického jazyka a literatury
Datum obhajoby
20. 6. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
slabé formy, funkční slova, rytmus, samohlásková redukce, čeští studentiKlíčová slova (anglicky)
weak forms, function words, vowel reduction, rhythm, Czech learnersTato práce se zabývá silnou a slabou formou výslovnosti funkčních slov v anglickém jazyce. Teoretická část je zaměřena na funkci slabých forem výslovnosti a popisuje pravidla jejich výskytu. Dále také nastiňuje různé přístupy lingvistů k důležitosti slabých forem pro nerodilé mluvčí anglického jazyka. Praktická část práce zkoumá výslovnost silné a slabé formy slova that u českých studentů a zjišťuje, do jaké míry silnou formu v odpovídajících situacích korektně redukují.
This thesis deals with strong and weak forms of grammatical words in the English language. The theoretical part focuses on the function of weak forms in spoken English as well as the rules for their occurrence. Furthermore, it outlines different approaches to teaching weak forms in EFL context. The practical part of the work examines the pronunciation of the strong and weak form of the word that in the speech of advanced Czech learners of English and assesses the degree to which they reduce the strong form into its weak counterpart in required environments.