Koučování v nekomerčním sektoru
Coaching in non-commercial sector
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/51926Identifikátory
SIS: 124604
Kolekce
- Kvalifikační práce [23715]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Dvořáková, Miroslava
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Andragogika a personální řízení
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a personálního řízení
Datum obhajoby
13. 9. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
koučování, metody koučování, formy koučování, kompetence kouče, nekomerční sektor, neziskové organizaceKlíčová slova (anglicky)
coaching, coaching methods, coaching forms, coach's competencies, Non-Commercial Sector, non-profit organizationsBakalářská práce se zabývá koučováním jako metodou rozvoje pracovníků a tím i organizací v nekomerčním sektoru. Práce se zaměřuje na koučování, jeho vývoj a metody, na externí a interní koučování, kompetence kouče a výzkumy koučování. Pozornost je věnována specifikům rozvoje a motivace pracovníků nekomerčního sektoru a dosavadní tematizaci koučování v nekomerčním sektoru v odborné literatuře a v dalších pramenech. Součástí práce je kvalitativní šetření provedené formou polostrukturovaných rozhovorů s pěti koučovanými pracovníky z nekomerčního sektoru, konkrétně ze sociální oblasti, z krajských úřadů a školství. Šetření je zaměřeno na konkrétní podoby využívání koučování v nekomerčním sektoru, jeho kontext, přínos pro rozvoj pracovníků a organizací a specifika koučování v nekomerčním sektoru. Výstupy z tohoto šetření dokreslují současnou situaci při využívání koučování v nekomerčních organizacích. Klíčová slova: koučování, metody koučování, formy koučování, kompetence kouče, nekomerční sektor, neziskové organizace
The bachelor's thesis deals with coaching as a method of the development of staff and thereby also of organizations in the Non-Commercial Sector. The thesis focuses on the theoretical knowledge related to coaching, its development and methods, external and internal coaching, the coach's competencies and coaching research Attention is paid to the specificities of the development and motivation of staff working in the Non-Commercial Sector and to the existing treatment of coaching in the Non-Commercial Sector as a topic in scientific literature and other sources. The thesis includes the author's original qualitative research that was performed using semi-structured interviews with five coached staff members from the Non- Commercial Sector, specifically from the social area, from regional authorities and from the education system. The research focuses on the specific forms of the use of coaching in the Non-Commercial Sector, its context, the benefits for the development of staff members and organizations, as well as on the specificities of coaching in the Non-Commercial Sector. The research outputs illustrate the current situation in the use of coaching in Non-Commercial organizations. Key words: coaching, coaching methods, coaching forms, coach's competencies, Non- Commercial Sector, non-profit...