Magazine sales prediction
Predikce prodejností magazínů
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/51744Identifikátory
SIS: 134822
Kolekce
- Kvalifikační práce [10690]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Mrázová, Iveta
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Softwarové systémy
Katedra / ústav / klinika
Katedra softwarového inženýrství
Datum obhajoby
9. 9. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
rozhodovací stromy, regresní metody, prediktivní modelováníKlíčová slova (anglicky)
decision trees, regression methods, predictive modelingMnoho nakladatelstev se dnes potýká s problémem predikce prodejností vydávaných magazínů. V mnoha případech tyto predikce vykonávají zaměstnanci na základě svých subjektivních odhadů. Nevýhodou tohoto přístupu jsou zvýšené náklady na tvorbu predikcí a následné zvýšené náklady způsobené nepřesnostmi v těchto predikcích. Cílen této práce je prozkoumat existující regresní metody automatické predikce a zvolit řešení predikce prodejností magazínů v Ruském nakladatelství Burda.
Today, many magazine publishing houses faces the problem of future predictions of their products. In many cases, these predictions are made by employees based on their personal experiences and guesses. The problems of this attitude are high expanses on making the predictions and increased expanses when those predictions are wrong. The aim of this work is to study existing regression methods of automatic prediction and create a solution for predicting the magazine sales in Russian publishing house Burda.