Realtime library for procedural generation and rendering of terrains
Realtime library for procedural generation and rendering of terrain
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/51668Identifiers
Study Information System: 135116
Collections
- Kvalifikační práce [11196]
Author
Advisor
Referee
Šik, Martin
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
Software Systems
Department
Department of Software and Computer Science Education
Date of defense
9. 9. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
English
Grade
Very good
Keywords (Czech)
procedurální terén, fraktální krajina, úroveň detailůKeywords (English)
procedural terrain, fractal landscape, level of detailTechniky procedurálního generování grafického obsahu zažily za po-sledních třicet let širokého užití. Jedná se o stále aktivní oblast výzkumu s aplikacemi v 3D modelovacím software, videohrách a filmech. Tato práce se zaměřuje na algoritmy pro generování a zobrazování virtuálních terénů v reálném čase. Prezentujeme přehled dostupných metod a některé z nich poskytujeme v rámci rozšiřitelné knihovny pro syntézu procedurálních krajin. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Techniques for procedural generation of the graphics content have seen widespread use in multimedia over the past thirty years. It is still an active area of research with many applications in 3D modeling software, video games, and films. This thesis focuses on algorithmic generation of virtual terrains in real-time and their real-time visualization. We provide an overview of available approaches and present an extendable library for procedural terrain synthesis. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)