Dokumentární film v globálním a rozvojovém vzdělávání na středních školách
Documentary film in the global development of education in high schools
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/51485Identifikátory
SIS: 110041
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Valenta, Josef
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Sociální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
16. 9. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Globální rozvojové vzdělávání, dokumentární film, rámcový vzdělávácí program, globální rozvojová témata, Jeden svět na školách, střední školy, studenti, budoucí pedagogovéKlíčová slova (anglicky)
Global development education, documentary film, framework education programme, global development topics, One World in Schools, high schools, students, future pedagoguesDiplomová práce Dokumentární film v globálním a rozvojovém vzdělávání na středních školách se zabývá problematikou globálního rozvojového vzdělávání na poli českého středního školství. Cílem práce je představit možnosti využití dokumentárního filmu jako metody globálního rozvojového vzdělávání. Teoretická část práce rozpracovává globální rozvojové vzdělávání (dále už jen GRV) ve školním kurikulu a jeden z jeho vzdělávacích prostředků - dokumentární film. Empirická část se soustředí na připravenost budoucích středoškolských pedagogů na využití dokumentárního filmu v globálním a rozvojovém vzdělávání a zajímá se také o jejich postoje a znalosti tématu.
Diploma thesis Documentary film in the global development education in high schools deals with the issue of the global development education in conditions of Czech high schools. The aim of the diploma thesis is to introduce possibilities of utilisation of the documentary film as a method of global development education. The theoretical part elaborates on the global development education in the school curriculum and one of it's educational instruments - documentary film. The empirical part is focused on preparedness of the future high school teachers for use of documentary film in the global development education and it is also concerned with their attitudes and knowledges of the theme.